سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاع از حقوق شهروندان وظیفه شهرداری است

شهردار زنجان گفت: رویکرد شهرداری فراهم کردن رفاه و توزیع خدمات عادلانه در شهر است.

فیروزفر در نشست خبری که صبح امروز در محل سالن اجتماعات شهرداری زنجان برگزار شد گفت: در صورت نبود انسجام، اقدامات شهرداری به تنهایی پاسخگوی انتظارات مردم نخواهد بود و انتظار داریم دستگاه‌های مختلف با اقدامات ساده فضاسازی شهر را انجام دهند و این مورد ابلاغ شده است؛ این حق مردم است که از شهری زیبا برخوردار باشند و امیدواریم تا عید این امر محقق شود.

او گفت: برنامه‌های فرهنگی در اولویت کار ما قرار دارد و برنامه‌های متنوعی در این راستا تدوین شده و تمرکز بر فرهنگ شهروندی در این برنامه‌ها حائز اهمیت است.

شهردار زنجان به مشکلات موجود در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری جزو اولویت‌های شهرداری خواهد بود که از جمله آن پروژه سبزه‌میدان بوده و چندین سال است که شهر درگیر آن است.

فیروزفر می گوید: این طرح مشکلات مختلفی دارد که با مشارکت دیگر عوامل دخیل قابل حل است؛ ما در آینده به هیچ عنوان اجازه حفاری نخواهیم داد و انتظار داریم قبل از اتمام پروژه همه کار‌ها انجام شود.

او با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های عمرانی زنجان گفت: در راستای اتمام طرح‌ها پروژه پل امام حسن و پادگان تا سوم خرداد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار زنجان به نگرانی شهروندان در حوزه ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این حوزه انجام شده، ولی فاقد انسجام بوده که نمونه آن طرح اخیر در حوزه محور‌های اتوبوسرانی بود که در نوع خود منتج به خیر شد،  اما از آنجایی که کاملاً اجرا نشده است با مشکل مواجه شده‌ایم و باید طرح را اصلاح کنیم؛ همچنین طرح جامع ترافیک شهری باید اجرا شود که اصلاح معابر شهر در این راستا خواهد بود.

او در ادامه گفت: ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جزو اولویت‌ها است و ۱۸ دستگاه اتوبوس بعد از سال‌ها به ناوگان اتوبوسرانی این شهر ملحق خواهد شد.

فیروزفر گفت: مرکز شهر باید محل گشت و گذار مردم برای تفریح باشد، ولی الان محل تجمع مطب پزشکان است که اعلام آمادگی می‌کنیم به دنبال منطقه‌ای جدید در این خصوص باشیم؛ البته جانمایی بازار‌های صنفی نیز در کاهش ترافیک بسیار حائز اهمیت است و این در حالی است که نگاهی به رونق کسب و کار در مرکز شهر نیز خواهیم داشت.

این مسئول در ادامه به آماده‌سازی شهر برای استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۵ اصله نهال مثمر در خیابان ها و معابر عمومی شهر کاشته شده است.

او در ادامه گفت: ۲۶ المان نوروز‌ی در شهر نصب شده است و گلکاری فضاهای سبز نیز در سطح وسیعی در حال انجام است.

فیروز فر می گوید: از سوم اسفند لکه‌گیری معابر آغاز شده و تا امروز ۹۵ تن آسفالت سرد برای لکه‌گیری  چاله‌های کوچک استفاده  شده است، متأسفانه معابر زنجان وضعیت مناسبی ندارند که باید بر اساس اولویت کار‌های عمرانی را آغاز کنیم.

او با اشاره به اجرای طرح کوچه نشاط و زندگی، گفت: در سه نقطه از شهر این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد و فضای منطقه زیباسازی خواهد شد.

شهردار زنجان  با تأکید بر راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی، گفت: صدور پروانه ساخت باید در این مسیر قرار گیرد که البته ورود به این مسیر مشکلاتی خواهد داشت و باید صبور باشیم تا به حد قابل قبولی برسیم.

او می گوید: تااطلاع ثانوی شهرداری پروژه  های هزینه‌بر را کار نخواهد کرد.

فیروز فر بابیان اینکه شهرکی را بدون اتمام کار تعاونی تحویل نخواهیم گرفت؛ گفت: شهرداری باید تابع قانون باشد، همچنین پروژه‌های بزرگ در صورتی اجرا خواهد شد که سرمایه‌گذار داشته باشیم.

برچسب ها: شهرداری ، نشست خبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.