سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های ویژه زیباسازی شهر کرمانشاه برای نوروز

مدیر بهسازی و زیباسازی شهرداری کرمانشاه از برنامه ویژه زیباسازی شهر برای نوروز خبر داد و گفت : امسال علاوه بر اقدامات قبلی، یک مسیر گردشگری جهت زیباسازی شهر تعریف کرده ایم.

مژگان کرمی فرد گفت : امسال مانند نوروز سالیان گذشته کار‌هایی مانند برپای سفره هفت سین، رنگ آمیز جداول، کاشت گل و گیاه و ... انجام می‌شود، اما برای نوروز پیش رو علاوه بر انجام این اقدامات مرسوم، برنامه ویژه‌ای داریم.

به گفته مدیر بهسازی و زیباسازی شهرداری کرمانشاه امسال یک مسیر گردشگری از تاقبستان تا میدان فردوسی تعریف کرده ایم که دراین مسیر اقدامات زیباسازی ویژه‌ای انجام می‌شود.

در این مسیر علاوه بر اقدامات مرسوم زیباسازی مانند رنگ جداول و کاشت گل و گیاه و ... طرح‌های ویژه‌ای جهت زیباسازی هرچه بیشتر این مسیر داریم.

بلوار تاقبستان که بخش ابتدایی مسیر است تمام اِلمان‌های اضافه آن پاکسازی شده و نورپردازی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده که مردم در ایام نوروز شاهد آن خواهند بود.

از تقاطع غیرهمسطح ولایت (لب آب) تا تقاطع بسیج نیز ستون‌های قطار شهری زیباسازی و رنگ آمیزی شده که هنوز ادامه دارد.

در میدان سپاه پاسداران (میدان نفت) هم که در این مسیر است، پنل‌هایی با تصاویر از کرمانشاه در اطراف آن نصب شده است.

در چهار راه بسیج هم که دو حصار کارگاهی قطارشهری قرار دارد یکی را بصورت نقاشی و یکی را با استفاده از تصاویر کرمانشاه زیباسازی کرده ایم.

کارگاه قطار شهری در میدان آزادی فعالیت دارد در این میدان هم حصار‌های کارگاه قطار شهری با پنل‌های منقش به تصاویر کرمانشاه زیباسازی شده تا زمختی آهن آلات اطراف کارگاه پوشانده شود.

در محدوده خیابان دبیراعظم حد فاصل میدان آیت الله کاشانی تا میدان انقلاب اسلامی (شهرداری سابق) نیز هر دو طرف جعبه‌های بزرگ گل قرار دارد و گل کاری آن انجام شده است.

در میدان انقلاب اسلامی (شهرداری سابق) اِلمان‌های قدیمی برداشته شده و یک طرح جدید و بازسازی آبنما و فضای سبز آن انجام شده است.

طراحی و بازسازی میدان آیت الله کاشانی هم اکنون در حال اجراست.

در میدان فردوسی هم که نقطه پایانی این مسیر است تمام اِلمان‌های اضافی مسیر حذف شده و جداره سازی این میدان با استفاده از طرح پتینه انجام شده است.

علاوه بر این در این میدان نورپردازی و تعمیر آبنما هم صورت گرفته است.

علاوه بر این مسیر گردشگری، امسال سه نقطه هم در بحث زیباسازی ویژه دیده شده اند که از جمله آن تقاطع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که کار‌های مربوط به نورپردازی این تقاطع در حال انجام است.

در ورودی شهر کرمانشاه از سمت نوکان هم قسمت‌های خاکی آن آسفالت و گل کاری‌های آن صورت گرفته و اِلمانی هم از کرمانشاه در این نقطه نصب شده است، همچنین پل عابر پیاده نوکان هم در حال نورپردازی است.

نقطه سوم هم میدان غدیر است که در حال بازسازی آن هستیم و یک اِلمان متناسب با غدیر که جمله زیبای "من کنت مولا فهذا علی مولا" است هم در این میدان نصب می‌شود.

در کنار این مسیر‌ها و نقاط شهری، کار‌های زیباسازی هرساله در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود که از جمله آن برپایی سفره هفت سین است.

امسال هم در هر هشت منطقه شهرداری برپایی سفره هفت سین در دستور کار قرار دارد و تمام تلاشمان این است که تا عید نوروز تمام این سفره هفت سین‌ها برپا شود، اما این احتمال هم هست که با توجه به فشردگی کار‌ها یکی دو مورد از این سفره‌ها برای نوروز آماده نشود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.