سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی نیروگاه ری برای تامین ۱۰ درصد برق شهر تهران در تابستان

مدیرعامل نیروگاه برق ری گفت: نیروگاه ری برای تابستان سال آینده، آمادگی تولید ۵۰۰ مگاوات برق برای تامین ۱۰ درصد برق مصرفی شهر تهران را دارد.

آقای حمید بادرستانی گفت: امسال تولید خالص این نیروگاه با ۵۰ درصد ظرفیت، ۲ میلیارد و یکصد میلیون کیلووات ساعت بوده و ۱۰ واحد از ۲۱ واحد تولید برق این نیروگاه، برای مصرف پیک تابستان سال آینده به طور اساسی تعمیر شده که اگر همه ۲۱ واحد این نیروگاه به کار گرفته شود، حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد.

او می‌گوید: این نیروگاه برای تابستان سال آینده، آمادگی تولید ۵۰۰ مگاوات برق برای تامین ۱۰ درصد برق مصرفی شهر تهران را دارد. امسال ۹۹ درصد سوخت این نیروگاه از گاز تامین شده است.

معاون مهندسی نیروگاه برق ری هم گفته است: امسال یک هزار مورد تعیرات نیروگاهی انجام داده ایم و یکی از نقاط قوت ما در این نیروگاه، ساخت ۱۲۰ قطعه کارت الکترونیک مورد استفاده نیروگاه هاست. 

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد. این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.