سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی علوم پزشکی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در آستانه نوروز خبر داد و گفت: این امر باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

دکتر سید وحید حسینی در چهارصد و نود و نهمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ گفت: بحران کروناویروس به پایان نرسیده و این ویروس خطرناک کماکان در کمین افراد سهل انگار است، بنابراین ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش در ایام تعطیلات نوروز، در قبال این بیماری احساس مسئولیت داشته باشند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به سرایت پذیری بالای سویه اُمیکرون گفت: والدین برای حضور در مراکز پرتردد و دید و بازدیدها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند تا سلامتی فرزندان خود را تضمین کنند.

دکتر سید وحید حسینی در این نشست با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مردم استان در برابر کروناویروس گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و جلوگیری از گسترش آن و پایداری وضعیتی مطلوب در استان، شهروندان باید تزریق واکسن علیه این بیماری به ویژه دُز سوم را جدی بگیرند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر بررسی چالش‌ها و راهکار‌هایی برای تسریع در ایمنی عمومی مردم جامعه در برابر کروناویروس، گفت: لازم است همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای جلوگیری از بحران‌های جدید کرونایی در استان، نظارت‌های بیشتری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در اماکن عموم و مراکز پرتردد داشته باشند.

او گفت: بی توجهی در دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب گسترش بیماری کووید۱۹ و چرخش سریع آن در بین افراد جامعه می‌شود، بنابراین افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن خود علیه کروناویروس اقدام نکرده اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.