سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۴۴ پرونده قصور پزشکی در کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از تشکیل ۴۴ پرونده قصور پزشکی در کرمانشاه طی یازده ماهه اول امسال خبر داد.

سلیم خانی گفت : طی یازده ماهه اول امسال تعداد ۴۴ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است که تعداد ۲۳ مورد از آن‌ها محکوم و ۲۱ مورد دیگر تبرئه شده‌اند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از تعداد کل پرونده‌های قصور پزشکی در استان کرمانشاه ۹ مورد مربوط به گروه‌های غیر پزشکی، پنج مورد در حوزه دندان پزشکی، سه مورد جراحی مغز و اعصاب، سه مورد رادیولوژی و به طور کلی تخلفات در حوزه زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم پزشکی و پزشک عمومی هر کدام ۲ مورد و در سایر حوزه‌ها هرکدام یک مورد قصور پرونده‌ای وجود داشته است.

در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۷ پرونده قصور پزشکی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۴ پروند محکوم و ۲۳ مورد تبرئه شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته است.

اکثر پرونده‌های قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود، اکثر پرونده‌های قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شده و پس از بررسی‌های دقیق جهت تعیین صدمات به پزشکی قانونی فرستاده می‌شوند.

جریمه‌های در نظر گرفته شده برای هریک از متخلفین با توجه به میزان تخلفی که مرتکب شده‌اند از جرایم مالی تا لغو پروانه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.