سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی:

به برگزاری نمایشگاه‌های صرف تجاری اعتقادی نداریم

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: رویکرد نمایشگاه بین المللی برابر دستورالعمل‌ها و آیین نامه ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عرضه و نمایش کالاست، لذا برای رسیدن به اهداف تعریف شده، باید از برخی مسائل فاصله بگیریم.

علی فرهادی گفت: تقویم نمایشگاه‌های ١٤٠١ فارس با ٧٢ عنوان تعریف شده است و این عناوین بالاترین برنامه ریزی را به لحاظ کمی و کیفی در طول دوران نمایشگاه‌ها به خود در استان اختصاص داده است.

او گفت: به جز ماه مبارک رمضان و دهه اول ماه محرم، برای مابقی ایام سال برنامه عملیاتی به شکل تخصصی تعریف شده است. البته اگر متولیان فرهنگی پای کار بیایند و همکاری کنند حاضر هستیم برای ایام ماه رمضان و دهه اول ماه محرم، شرایطی را فراهم کنیم تا متولیان فرهنگی در این زمین بازی کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جمله کشور‌هایی هستیم که در حوزه صنعت نمایشگاه ساختار و برنامه مدونی نداریم و ساختار و ماهیت سایت‌های نمایشگاهی در حال حاضر در کشور در هر استان متفاوت است و این مشخص نبودن مسیر و چارچوب موجب شکل گیری رفتار‌های سلیقگی شده است.

فرهادی گفت: برای رسیدن توفیقات در حوزه ملی باید وحدت رویه در صنعت نمایشگاهی دنبال شود.

او از نقش نمایندگان در ایجاد این ساختار سخن گفت و اظهار کرد: به دنبال همراهی با سایر سایت‌های نمایشگاهی در کشور هستیم و در این مسیر تلاش داریم از انجام شکلی پرهیز کنیم، زیرا به دنبال اسم و رسم نیستیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: همراهی سایت‌های نمایشگاهی با یکدیگر علاوه بر اثرگذاری و ایجاد فضای همفکری و وحدت رویه در عمل موجب شکل گیری رقابت‌های سالم نیز خواهد شد.

فرهادی گفت: اگر این وحدت رویه شکل بگیرد در عرصه ملی و برون مرزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

او گفت: بخش اعظم مشکلات شرکت نمایشگاه‌ها موضوع قانونگذاری است و نیاز است نیاز‌های صنعت نمایشگاهی مورد بازنگری و دسته بندی قرار گرفته و نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس بار دیگر گفت: به دلیل عدم تعریف چارچوب درست و رفتار‌های سلیقگی، ظلم‌های بسیاری به برخی از سایت‌های نمایشگاهی می‌شود و به دلیل ارتباط قوی برخی از این سایت ها، از حقوق مساوری برخوردار نیستند.

فرهادی گفت: ارتقای زیر ساخت‌ها یکی از محور‌های اصلی سایت نمایشگاه بین المللی در فارس است و در همین راستا جلسات متعددی با سرمایه گذاران گذاشته شده که تاکنون به هیچ نتیجه قطعی نرسیده است.

او گفت: در حال حاضر بسته سرمایه گذاری تعریف شده در سایت بین المللی نمایشگاه‌های فارس شامل احداث هتل، رستوران، سالن همایش، آمفی تئاتر و پارک آبی است که دارای طرح توجیهی است و میزان سودآوری آن ١٠٠ درصد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های برون مرزی، شرایط تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا بر عملکرد ما تاثیر داشته است، گفت: اگر از شرایط بحران بیماری کرونا خارج شویم و در حوزه تحریم‌ها نیز به دیپلماسی مورد نظر برسیم قطعا در سال ١٤٠١ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

فرهادی گفت: امسال به دلیل شرایط تحریم و بیماری کرونا ٥٠ تا ٦٠ درصد برنامه‌های نمایشگاهی در استان اجرا نشد و این سایت از جایی حمایت نمی‌شود و خودمان برای بقا باید تلاش کنیم تا داشته هایمان از بین نرود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.