سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش از اتمام سال ۱۴۰۰

شاخص دستگاه‌های برقی از کانال نزولی خود خارج شد

تحلیلگر بورس گفت: در سالی که گذشت شاخص صنعت ساخت دستگاه‌های برقی مانند سایر صنایع تحت تاثیر فراز و نشیب‌های شاخص کل و اخبار و شرایط نامساعد بورس بود.

آقای حسین مرید سادات تحلیلگر بازار سرمایه گفت: صنعت دستگاه‌های برقی در بورس دارای ۹ نماد بترانس، بکام، بنیرو، بکاب، بالبر، بشهاب، بسویچ، نیرو و بایکا است. شاخص این صنعت در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ در یک روند نزولی قدرتمند قرار داشت و از محدوده ۵۵۰ هزار واحد به محدوده ۳۵۰ هزار واحد رسید. خبر خوب اینکه شاخص دستگاه‌های برقی در حال حاضر پس از مدت‌ها، خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکسته است اما این شاخص نیاز به شناسایی کف حمایتی خود دارد تا بتواند با یک شیب ملایم سقف‌های قبلی خود را پس بگیرد.
همچنین شاهد ارتباط نسبی میان شاخص کل و شاخص صنعت دستگاه‌های برقی هستیم که نشان از این دارد که شاخص این گروه وابسته به عملکرد شاخص کل بوده و با هر صعود و نزول واکنش همسو داشته است.

اخباری که بر صنعت دستگاه‌های برقی می‌تواند تاثیرگذار باشد، بحث خرید برق از نیروگاه‌های خصوصی و موضوع برداشتن تحریم‌های بین‌المللی است که در واقع می‌تواند مسیر صادرات محصول شرکت‌های این گروه از بازار سرمایه را به کشور‌های همسایه هموار کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.