سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصوبه قیر رایگان در لایحه بودجه سال آینده اصلاح شد

مجلس ایراد شورای نگهبان به مصوبه قیر رایگان را اصلاح کرد.

نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند ۳ هزار میلیارد تومان از سهم فروش نفتش را برای گازرسانی به روستا‌ها و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز اختصاص دهد.

این مبلغ باید با اولویت روستا‌ها و مناطق در حاشیه، مناطقی که در جنگل‌ها و مناطق بحرانی قرار دارند، مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور هستند، روستا‌های واقع در مناطق کوهستانی، سردسیر و صعب‌العبور با حداقل چهار برابر سرانه هزینه شود.

شرکت‌های دولتی وابسته به وزارت نفت موظف هستند تا درب مدارس و مساجد روستایی گازرسانی کند.

مجلس ۱۹ هزار میلیارد تومان نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داد تا مواد اولیه قیر برای اموری مانند راهسازی و بهسازی معابر اختصاص داده شود.

وزارت راه و شهرسازی(برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی و آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی، معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و طرح‌های مسکن مهر و طرح‌های مسکن ملی و آسفالت معابر و راه‌های ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی) ۴۹ درصد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (برای آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها و اجرای طرح (پروژه)‌های مشارکتی با نهاد‌های محلی و دهیاری­ها) ۲۲ درصد و وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برای نوسازی مدارس و فضا‌های آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همچنین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی) ۶ درصد از مواد اولیه قیر را دریافت می‌کنند.

وزارت کشور (برای آسفالت معابر شهر‌ها از طریق سازمان ذی­ربط) ۱۷ درصد از این بند را باید دریافت کند که ۵۰ درصدش سهمیه وزارت کشور برای شهر‌های زیر پنجاه هزار نفر جمعیت و بقیه آن برای شهر‌های بالای پنجاه هزار نفر جمعیت استفاده می‌شود؛ کلانشهر‌ها هم حق استفاده از این سهمیه را ندارند.

سهم بسیج سازندگی ۵ درصد است که ۴ درصدش برای آسفالت مسیر راه‌های بین مزارع، پاسگاه‌های انتظامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، گلزار شهدا، باغ موزه و یادمان­های دفاع مقدس و یک درصد برای آسفالت پایگاه‌های شکاری، پادگان­‌های نظامی، مجتمع­‌های مسکونی نظامی و اداری با تأیید ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.

در این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی(سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ برای بیابان­زدایی و انجام عملیات قیرابه‌‎­پاشی و خاک­پوش سازگار با محیط زیست) یک درصد از مواد اولیه قیر را دریافت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.