سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی AMD از ۶ پردازنده جدید و مقرون به صرفه

شرکت AMD از پردازنده‌های مقرون به صرفه سری Ryzen ۵۰۰۰ و ۴۰۰۰ خود رونمایی کرد.

شرکت AMD امروز شش مدل CPU دسکتاپ جدید را معرفی کرد. اکنون سه مدل جدید در سری پردازنده Ryzen ۵۰۰۰ (مبتنی بر Zen ۳) وجود دارد. در بالای فهرست، پردازنده Ryzen ۷ ۵۷۰۰X جدید قرار دارد که بیشتر شبیه به مدل X۵۸۰۰ است و ۲۹۹ دلار قیمت دارد.

به طور مشابه، Ryzen ۵ ۵۶۰۰ اساساً همان ۵۶۰۰X است که کلاک اسپید آن کاهش یافته است. قیمت آن ۱۹۹ دلار است و شامل خنک کننده Wraith Stealth می‌شود.

در انتهای سری ۵۰۰۰، پردازنده Ryzen ۵ ۵۵۰۰ جدید قرار دارد. مدل ۵۵۰۰ نیز اساساً همان ۵۶۰۰G است که کلاک اسپید آن کاهش یافته است. قیمت این پردازنده ۱۵۹ دلار است و با یک خنک کننده جعبه‌ای Wraith Stealth عرضه می‌شود.

پردازنده‌های بعدی، سری Ryzen ۴۰۰۰ است که مبتنی بر معماری قدیمی Zen ۲ است. برخلاف سری Ryzen ۳۰۰۰، سری Ryzen ۴۰۰۰ بر اساس سری APU Renoir با برخی تغییرات، ساخته شده است.

در بالای فهرست این سری Ryzen ۵ ۴۶۰۰G قرار دارد. وجود حرف G در نام این پردازنده نشان می‌دهد که گرافیک یکپارچه نیز دارد. این پردازنده دارای ۱۱ مگابایت حافظه نهان، ۶۵ وات TDP و خنک کننده Wraith Stealth است و ۱۵۴ دلار قیمت گذاری شده است. مدل بعدی Ryzen ۵ ۴۵۰۰ است که با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌شود. در انتها نیز Ryzen ۳ ۴۱۰۰ وجود دارد که قیمت آن ۹۹ دلار است.

تمامی این پردازنده‌ها از دوشنبه ۴ آوریل در دسترس خواهند بود.

شرکت AMD همچنین فاش کرد که CPU Ryzen ۷ ۵۸۰۰X۳D که قبلاً اعلام شده بود از یکشنبه ۲۰ آوریل با قیمت ۴۴۹ دلار در دسترس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام
پیشنهاد می‌کنم راجع به بیماری نادر [SMA‌] تحقیق کنید.
هم برای پیشگیری از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا؛
هم برای کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری کودکان مبتلا به آن و دعا برای آنها؛
و هم برای کمک و حمایت رسانه‌ای از آنها.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نام بیماری را در اینستاگرام یا گوگل سرچ نمایید.