سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت پسماند در استان اردبیل اصولی نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از وضعیت غیراصولی مدیریت پسماند در استان، بر انجام تخصصی و کارشناسی این اقدام با منطقه‌ای کردن مدیریت پسماند‌ها تاکید کرد.

سید کمال الدین میرجعفریان گفت: جزیره‌ای عمل کردن در مدیریت پسماند‌ها آسیب‌زا بوده و باید با منطقه‌ای کردن مدیریت پسماند نکات فنی، علمی و اقتصادی در این راستا مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: هر شهرستان نباید به تنهایی به دفن غیراصولی پسماند خود اقدام کند و باید با مرکزیت چند شهرستان، پسماند‌های شهرستان‌ها جمع آوری و در راستای جذب سرمایه گذار برای بازیافت و اقتصادی شدن این پسماندها، اقدامات لازم برنامه ریزی و عملیاتی شود.

میرجعفریان می‌گوید: دفن غیراصولی و مدیریت نامناسب پسماند‌ها در شهرستان‌های مختلف موجب آسیب جدی به منابع طبیعی و بافت‌های گیاهی می‌شود و لازم است اقدامات در راستای مدیریت مناسب، تسریع شود.

او گفت: با توجه به مدیریت نامناسب و گسترده شدن برخی زباله‌ها از جمله پلاستیک در دشت‌ها، فضا‌های جنگلی و پوشش گیاهی، جلب همکاری مردمی، سمن‌های زیست محیطی و دستگاه‌های اجرایی با محوریت متخصصان محیط زیست برای مدیریت وضعیت، ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل پویش عمومی و فرهنگ سازی برای مشارکت جمعی جهت پاکسازی فضا‌های مختلف شهر‌های استان را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت رسانه‌های مجازی، مکتوب و صدا و سیما برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.