سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۲۰۷ پرونده تخلفات بهداشتی در طرح نظارتی نوروز

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از تشکیل ۲۰۷ پرونده تخلفات بهداشتی از ابتدای اجرای طرح نوروزی در استان خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: همزمان با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و افزایش تقاضای شهروندان برای خرید مواد غذایی، گشت‌های مشترک بهداشتی با همکاری شبکه‌های بهداشت در راستای نظارت‌های بهداشتی از اغذیه فروشی‌ها، قنادی‌ها، واحد‌های تولید مواد غذایی تشدید شده است.

به گفته او، علاوه بر این با توجه به اینکه استان فارس مقصد بسیاری از سفر‌های نوروزی است، مقرر شده با توجه به حساسیت موضوع و نظارت بر بهداشت و سلامت مواد غذایی عرضه شده به مردم، گشت‌های نظارتی بهداشتی با جدیت انجام و پرونده‌های متشکله نیز در راستای اثر بخشی هر چه بیشتر به سرعت رسیدگی و مجازات‌های سنگینی برای متخلفین اعمال شود.

سالاری از تشکیل ۲۰۷ پرونده تخلفات بهداشتی از ابتدای اجرای طرح نوروزی در تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: عمده این پرونده‌ها مربوط به عدم رعایت بهداشت توسط اصناف بوده که قانونگذار مجازات جریمه نقدی به میزان ۸ میلیون ریال را برای متخلفین در نظر گرفته که در صورت تکرار تخلف تا ۸ میلیارد ریال نیز افزایش خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد هرگونه شکایت و یا گزارشی در خصوص تخلفات بهداشتی واحد‌های صنفی را به شبکه‌های بهداشت و یا شماره ۳۲۳۴۰۰۰۰ اتاق اصناف گزارش کنند تا بازرسین نسبت به پیگیری موضوع اقدام و متخلفین اعمال قانون شوند.

جریمه ۲ میلیاردی واحد صنفی به علت تقلب در کسب

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان از یک واحد صنفی مبنی بر فروش کالای تقلبی، پرونده‌ای جهت بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

غلامرضا سالاری گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که یک واحد صنفی خدمات خودرو، اقدام به فروش و نصب کاتالیزور بر روی خودروی شاکی کرده که بر اساس ادعای شاکی، دستگاه نصب شده فاقد کارایی بوده و تقلبی است.

سالاری از ارجاع موضوع به کارشناسی خبر داد و گفت: در کارشناسی‌های انجام شده تقلبی بودن دستگاه نصب شده بر روی خودروی شاکی محرز شد که بر این اساس شعبه رسیدگی کننده حکم به جریمه نقدی واحد صنفی و استرداد حق شاکی جمعا به میزان ۲ میلیارد ریال صادر کرد.

ضبط ماینر‌های قاچاق در اقلید

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: تعداد ۳۳ دستگاه استخراج رمز ارز در یک سوله واقع در شهرک صنعتی شهرستان اقلید کشف و ضبط شد.

غلامرضا سالاری گفت: مالک این سوله بطور غیرقانونی و با استفاده از برق صنعتی اقدام به استخراج رمز ارز می‌کرد که با گزارشات مردمی به دام قانون گرفتار شد.

سالاری گفت: نهایتا شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اقلید، وی را به اتهام نگهداری و استفاده از ماینر‌های قاچاق به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ضبط ماینر‌های مکشوفه محکوم کرد.

جریمه ۲ میلیاردی محتکر کالا‌های اساسی در کازرون

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از صدور حکم پرونده احتکار کالا‌های اساسی در شهرستان کازرون خبر داد.

سالاری گفت: طی بازدید سرزده بازرسین از یک انبار واحد صنفی واقع در شهرستان کازرون، انواع کالا‌های اساسی احتکار شده کشف شد.

سالاری ارزش کالا‌های مکشوفه را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم ثبت مشخصات این انبار در سامانه جامع انبار‌ها، پرونده‌ای برای مالک انبار تشکیل و وی جهت ارائه توضیحات به تعزیرات حکومتی احضار شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در تحقیقات انجام شده در شعبه رسیدگی کننده، تخلف این فرد در احتکار کالا به قصد گرانفروشی محرز و نهایتا وی به پرداخت جریمه ۲ میلیارد ریالی در حق دولت و الزام به عرضه کالا‌های مکشوفه در بازار محکوم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.