سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

آب سد گاوشان نرسد، روز‌های پایانی سال با چالش جدی مواجه می‌شویم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص تامین آب شهر کرمانشاه هشدار داد.

علیرضا کاکاوند گفت: اگر آب سد گاوشان به صورت اضطراری برای شهر کرمانشاه وارد مدار نشود، از ۲۵ اسفند با چالش جدی مواجه می‌شویم.

آقای کاکاوند با اشاره به مشکلاتی که در مسیر خط انتقال آب از سد گاوشان وجود داشت و لزوم اصلاح این خط، گفت: برای این تعمیرات باید آب گاوشان به طور کامل از مدار خارج می‌شد و از همین رو منتظر ماندیم چشمه طاقبستان به دبی مناسبی برسد و بعد این خط را از مدار خارج کنیم.

به گفته کاکاوند، خوشبختانه ۲۰ روز قبل تعمیرات آغاز شد و چشمه طاقبستان با دبی نزدیک به ۶۵۰ لیتر در ثانیه و سایر چاه‌هایی که در شهر داشتیم از جمله چاه‌های میان دربند را با مجموع دبی ۷۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار کردیم.

اکنون به گفته شرکت آب منطقه‌ای کار اصلاح خط انتقال به اتمام رسیده، اما آنچه که ما را نگران کرده این است که اعلام کردند برای استفاده از ظرفیت آب سد گاوشان باید دو، سه ماه دیگر منتظر بمانیم تا کار‌های تصفیه‌خانه نیز به اتمام برسد.

کاکاوند گفت: با توجه به پیک مصرفی که از ۲۵ اسفند به بعد و به دلیل روز‌های پایان سال داریم که حتی از پیک تابستان هم بالاتر است، اگر این خط انتقال به صورت اضطراری وارد مدار نشود، طی روز‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

به گفته کاکاوند، همین حالا نیز برخی نقاط شهر دچار چالش افت فشار آب هستند.

 می‌توان از لحاظ فنی با برخی اقدامات تصفیه‌خانه را به صورت اضطراری برای چند روز آینده وارد مدار کرد، پس از آن در فروردین که مصرف تعدیل می‌شود، می‌توان تصفیه‌خانه را به صورت اصولی تکمیل کرد.

کاکاوند از نیاز کرمانشاه به پنج هزار لیتر در ثانیه آب یاد کرد که نیمی از آن یعنی ۲۶۰۰ لیتر در ثانیه باید از طریق گاوشان تامین شود و ادامه داد: در سال‌های اخیر هزار لیتر در ثانیه از این محل آب تحویل کرمانشاه شده است.

علاوه بر سد گاوشان، هم اکنون از ظرفیت ۱۶۰ حلقه چاه نیز برای تامین آب شهر کرمانشاه استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.