سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی اعمال تحریم‌‎های جدید علیه روسیه:

آمریکا روس‌های مرتبط با توافق هسته‌ای ایران را تحریم نمی‌کند

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ۱۵ فرد و نهاد روس جدید را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد ۱۵ فرد و نهاد جدید روسی را به لیست تحریم‌های خود افزوده است.

بر اساس گزارش المیادین این تحریم‌ها شامل حال «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و نزدیکانش نیز خواهند شد. با این وجود این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «آمریکا روس‌هایی را که در پروژه‌های توافق هسته‌ای با ایران نام برده شده‌اند، تحریم نمی‌کند.»

ساعاتی پیش نیز اتحادیه اروپا رسماً دور جدیدی از تحریم‌های گسترده علیه روسیه را تصویب کرد که شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی روسیه، صادرات کالا‌های لوکس و واردات محصولات فولادی از روسیه می‌شود. این بسته همچنین آژانس‌های رتبه بندی اعتباری اتحادیه اروپا را از صدور رتبه برای روسیه و شرکت‌های روسی منع می‌کند. گفته می‌شود این ممنوعیت دسترسی شرکت‌ها به بازار‌های مالی اروپا را محدودتر کرد.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیرو‌های روسیه به اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. در همین راستا با تحریم گاز و نفت روسیه قیمت انرژی در اروپا و آمریکا افزایش قابل توجهی را پیدا کرده است. به طوری آمریکا برای جبران کمبود انرژی دست به دامن ونزوئلا که همیشه در پی ضربه زدن به آن بود، شده است.

با این وجود برخی از شواهد نشان می‌دهد چین در این میان شریک خود را رها نکرده و درصدد کاهش فشار بر روسیه می‌باشد. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نیز در این خصوص گفت: هر چقدر هم که وضعیت مخاطره آمیز باشد، چین و روسیه تمرکز استراتژیک خود را حفظ خواهند کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد واشنگتن درخصوص دور زدن تحریم‌های روسیه به پکن هشدار داده است و مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند به همتایان چینی خود هشدار داده‌اند درصورتی که پکن بخواهد فشار تحریم‌ها را بر مسکو کم کند عواقب آن را نیز باید بپزیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.