سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی افزایش ناپایداری‌های جوی را از فردا در استان پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده طی۲۴ ساعت آینده در برخی از مناطق شمال غربی استان رگبار و رعد و برق پراکنده قابل پیش بینی است برای امشب در مناطق شمالی طبس وزش باد خیلی شدید همراه با گرد و خاک هم پیش بینی می‌شود.

نخعی گفت: با تقویت ناپایداری‌های جوی به تدریج از عصر فردا تا پایان وقت پنج‌شنبه وزش  خیلی شدید باد و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال طوفان گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او گفت: با نفوذ توده هوای سرد و کاهش ضخامت جو از پنجشنبه کاهش دما به تدریج آغاز می‌شود و برای صبح جمعه کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای سلسیوس سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد و برای مناطق کوهستانی و سردسیر خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاین، زیرکوه وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان افزود: همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است.

نخعی گفت: به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان را مد نظر داشته باشند.

در شب و روز گذشته حاجی آباد زیرکوه با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین ایستگاه و دهسلم و بندان با بیشینه دمای ۳۵ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دمای هوا در مرکز استان هم بین ۱۴ و ۲۶ درجه سلسیوس گزارش شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.