سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه:

قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه افزایش نیافته است

به گفته رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه، قیمت شیرینی برای ایام نوروز در کرمانشاه هیچ افزایشی نداشته و مردم با همان نرخ قبل شیرینی را می‌خرند.

محمدرضا ناصری گفت: مردم برای شب عید عمدتا شیرینی نخودی و انواع شیرینی‌های خشک را تهیه می‌کنندکه ماندگاری بیشتری دارد.

شیرینی نخودی، دانمارکی و زبان بیشترین شیرینی است که در این ایام به فروش می‌رسد.

در حال حاضر قیمت هر کیلو شیرینی دانمارکی و زبان حدود ۵۵ هزار تومان، شیرینی‌تر ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان و شیرینی نخودی ۸۰ هزار تومان است.

به گفته ناصری، این قیمت‌ها مربوط به قنادی‌های درجه یک است و قیمت انواع شیرینی برای قنادی‌های درجه دو بین هشت تا ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

 آقای ناصری گفت: قنادی‌ها به هیچ عنوان دوست ندارند قیمت بالا برود، زیرا در نهایت فروش خود آن‌ها کم می‌شود، اما از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها مواجهیم. برای مثال قیمت آرد نخودی به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده و هر کیلو شکر را با تعرفه دولتی ۱۳ هزار تومان می‌خریم.

به گفته ناصری، اگرچه ممکن است در تامین روغن با کمبود مواجه شویم، اما قنادی‌ها مجبورند برای پوشش بازار پایان سال روغن را به صورت آزاد هم شده تهیه کنند.

دلیل کمبود شیرینی در آخرین روز‌های سال قبل این موضوع بود که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا قنادی‌ها کمتر پخت کردند تا مانند دو سال قبل که چند تن شیرینی از دست رفت، دچار ضرر نشوند.

خوشبختانه امسال وضعیت بهتر است و قنادی‌ها هم پخت بیشتری خواهند داشت.

آقای ناصری از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تخلفات در قنادی‌ها هم خبر داد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که به هیچ عنوان در این ایام از دستفروشان و ماشین‌های سیار شیرینی نخرند، زیرا کیفیت و سلامت آن مورد تایید نیست.

 نزدیک به ۱۸۰ قنادی و کارگاه قنادی در کرمانشاه فعال هستند که نزدیک به ۹۰ قنادی کرمانشاه درجه یک هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.