سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همیاری مردم، لازمه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات دستگاه‌های ذی صلاح به تنهایی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال کافی نیست بلکه همیاری مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

سرهنگ علی رحیمی گفت: مردم به عنوان صاحبان اصلی امنیت و آرامش جامعه نقش مهمی در ارتقاء شاخص‌های امنیتی دارند.

این مقام انتظامی گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال برخی با انجام اقدامات خطرناک و غیر عاقلانه خود مانند انفجار مواد محترقه زمینه ساز شکافی بزرگ بین واقعیت‌های سنتی این شب و آشوب و هیاهو می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست  کارکنان انتظامی تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا با کمک مردم آداب و رسوم این شب را به مسیر اصلی خود بازگردانند.

سرهنگ رحیمی  گفت:هرگونه بی توجهی شهروندان به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند، زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

این مقام انتظامی  گفت: تشدید اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال  پلیس در سالیان اخیر با تغییر رویکرد مقابله‌ای به فرهنگ سازی به نتایج مثبت و قابل توجهی دست پیدا کرده و خوشبختانه با آگاهسازی عمومی توانسته به هدف خود که همان نهادینه کردن فرهنگ خود امنیتی و خود مراقبتی است نزدیک و نزدیک‌تر شود.

او به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: در این زمینه خانواده‌ها با نظارت بیشتر بر رفتار فرزندان خود در روزر‌های پایانی سال و آگاه سازی آن‌ها از عواقب استفاده از مواد محترقه نقش بسیار مهمی را در پیشگیری از وقوع حوادث ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح ویژه امنیت و آرامش پلیس در سطح استان به منظور برقراری امنیتی مطلوب در چهارشنبه آخر سال و برخورد قاطع و قانونی با هرگونه بی نظمی و اقدامات خطر آفرین که مخل امنیت عمومی می‌شود از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و فروش مواد محترقه، مراتب را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.