سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل هزار و ۷۳۲ پرونده قاچاق کالا در استان

فرمانده انتظامی استان از تشکیل هزار و ۷۳۲ پرونده قاچاق کالا خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در استان ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که امسال نسبت به سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش دارد.

سردار عبدی با بیان اینکه شعار نوروزی امسال پلیس با عنوان "پلیس هوشمند، قانونمداری، نشاط بهاری" است گفت : براساس این شعار تا حد توان با استفاده از تجهیزات هوشمند و مشارکت اجتماعی کاهش جرایم و تصادفات رانندگی را در دستور قرار خواهیم داد.

خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش احساس امنیت، ارتقای دانش و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به جامعه دارند و در تسهیل کردن ماموریت‌های پلیسی نقش اثرگذاری دارند.

در سالجاری با دستگیری یک هزار و ۸۶۷ نفر قاچاقچی و توقیف ۹۸۳ دستگاه خودروی حامل قاچاق در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

در حوزه جرایم اقتصادی ۳۳۹ پرونده تشکیل و تعداد ۴۶۰ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است.

در سالجاری مقدار ۷ تُن و ۵۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و تعداد ۵ هزار و ۷۴۰ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

در سالجاری تعداد ۳۰۵ باند سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و متلاشی شده و تعداد ۸۹۲ سارق سابقه دار دستگیر شده است.

با توجه به کشف ۷۳ درصدی سرقت‌های وقوع یافته در استان شاهد افزایش ۹ درصد در سرقت‌های مهم و ۲۱ درصدی در سرقت‌های خرد هستیم که نیاز هست پیشگیری اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در بحث پیشگیری از سرقت‌ها مدنظر باشد.

در این مدت، متاسفانه با افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان مواجه هستیم که این افزایش آمار نگران کننده بوده و نیاز هست برای تعطیلات نوروز امسال برنامه ریزی بهتری برای کاهش تصادف و آمار فوتی‌ها داشته باشیم.

بیشترین فراوانی علل تصادفات به ترتیب عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، انحراف به چپ ۲۱ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۲ درصد و خواب آلودگی و خستگی با ۶ درصد به خود اختصاص داده است.

استفاده از ابزار‌ها و دوربین‌های نظارتی و کنترلی در دستور کار پلیس راه و راهور بوده که در سطح استان ۷۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که در تعطیلات نوروزی نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام خواهد شد.

تلفن ۱۱۰ مرکز فوروریت‌های پلیسی بطور شبانه روزی در اختیار شهروندان بوده که امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ استان برقرار شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده و همچنین سامانه پیامکی فوریت‌های ۱۱۰ برای افراد سخت گویش و ناشنوا نیز در استان راه اندازی شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.