سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح مراقبت های چهارشنبه آخر سال

درروز‌های پایانی سال است که سختی‌های پایان یک سال وآغاز روشنی سال جدید را جشن می‌گیریم مبادا با آتش سوزی آن را به تلخی تبدیل کنیم.

رئیس گروه بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : رعایت سلامت روانی از رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی است که نادیده گرفته می‌شود.

حسین بیگلری گفت : در هفته آخر اسفندماه با چند مخاطره برای سلامت مردم مواجه هستیم چهارشنبه سوری جمعه آخر سال و تجمع و ازدحام که هر کدام به نوعی سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کنند.

اگر مراسم شادی است باید به درستی انجام شود که سلامت خود و دیگران را به خطر نیانداریم.

متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد با پرتاب کردن مواد اتش زا و ترقه به سمت دیگران و یا ماشین‌ها حوادثی به وجود می‌اورند که تا پایان عمر همراه ان‌ها خواهد ماندکه با رسالت اجتماعی در تضاد است.

برخی افراد با سهل انگاری در استفاده از مواد آتش زا دچار آسیب‌های پوستی و بینایی می‌شوند کودکان و سالمندان بیشترین گروه‌های آسیب پذیر هستند.

توصیه ما به والدین این است که در این روز‌ها مراقب کودکان و جوانان خود باشند برخی از کودکان مواد اتش زا در کیف در منزل نگهداری می‌کنند که حوادث جبران ناپذیری به دنبال دارد.

در این روز‌ها کودکان سالمندان بیماران قلبی و زنان باردار باید از تردد‌های غیر ضروری خود داری کنید.

از دیگر مخاطرات این روز‌ها پنج شنبه آخر سال است که نگرانی مارا برای بروز کرونا بیشتر می‌کند در تجمع‌ها و ازدحام‌های این روز‌ها به دلیل کمرنگ شدن موج کرونا مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری و‌ماسک زدن سهل انگاری می‌کنند.

این نگرانی وجود دارد که با این ازدحام در مراکز سر بسته در معرض موج دیگری از کرونا در فروردین ماه قرار نگیریم.

از شهروندان می‌خواهیم که هم‌چنان رعایت دستور‌های بهداشتی را با جدیت انجام دهند همچنان راه جلوگیری از بروز موج کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تزریق واکسن است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.