سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مزدا CX-۳ مدل ۲۰۲۱ در مقابل هیوندای کنا ۲۰۲۲ + فیلم

مدل به روز شده ۲۰۲۲ کنا، علاوه بر نمایشگر جلو، یک پشت آمپری دیجیتال و صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی جدید نیز دریافت می‌کنند.

مزدا CX-۳: این خودرو از نظر فنی کوچک‌ترین شاسی‌بلند در خط تولید مزدا است و فضایی را در بخش شاسی‌بلند‌های ساب کامپکت با CX-۳۰ کمی بزرگ‌تر و کمی گران‌تر به اشتراک می‌گذارد. اما نزدیکی آن به CX-۳۰ باعث نمی‌شود که CX-۳ کاملاً منسوخ شود.

کابین مجلل و فضایی مناسب برای رانندگی  این خودرو را در میان دیگر کراس اوور‌های کوچک مورد توجه قرار می‌دهد که یک موتور چهار سیلندر ۱۴۶ اسب بخاری این انگیزه را فراهم می‌کند.

از معایب این خودرو می توان به فضای بار و مسافری محدود اشاره کرد که باعث شده برخی از خریداران نا امید شوند، اما این افراد می‌توانند با هزینه کمی بیشتر خودرو CX-۳۰ که مدرن‌تر و جادارتر است را بخرند.

 

در زیر کاپوت CX-۳ یک موتور چهار سیلندر ۱۴۶ اسب بخاری قرار دارد که می توان آن را از جمله قوی‌ترین موتورهای چهار سیلندر در این بخش دانست. قوی ترین موتور چهارسیلندر تاکنون به موتور ۱.۶ لیتری توربو کیا سول اکسکلیم اختصاص داشته است، اما حالا این خودروی چهار چرخ محرک دارای این موتور قوی است.

 

از جمله نکات حائز اهمیت این است که این خودرو می تواند در ۸.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. صدای موتور به‌ویژه در سرعت‌های بالا، هیجان انگیز است.

 

CX-۳ از جمله خودروهای مزداست که در کنار لوکس بودن، دارای ویژگی ورزشی است. این خودرو قابلیت های فراوانی دارد که از جمله می توان به شاسی و بدنه محکم و تنظیم استادانه تعلیق اشاره کرد. همه مدل های CX-۳‌ به صورت استاندارد با یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی در بالای داشبورد ارائه می شوند.

هیوندای کنا 2022: مانند ولستر N جدید، کنا اسپرت دارای چهار سیلندر توربو با عملکرد بالا به نام N Grin Shift است که ۱۰ اسب را برای ۲۰ ثانیه اضافه می‌کند. کنا N به عنوان اولین شاسی بلند هیوندای به صف تولیدی این خودروساز کره‌ای پیوسته است.

موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ آن می تواند  ۲۸۶ اسب بخار قدرت نیرو تولید کند؛ این خودرو دارای پیشرانه چرخ جلو، جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته ۲ کلاچه و دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود است.

 

این خودروساز کره‌ای ادعا کرده است که این خودرو را به خوبی طراحی کرده است. این خودرو تاحدودی شبیه  به ولستر N است که قبلا آن را طراحی کرده بود. 

 هیوندای که به دنبال ارزان  نگه داشتن کنا N است، قصد ندارد نسخه تمام چرخ محرک را ارائه دهد، اما ممکن است یک مدل الکتریکی (احتمالاً با تکنولوژی سلول سوختی) در دسترس باشد.

 

روی فرمان این خودرو یک دکمه وجود دارد که باعث می شود زمانی که راننده آن را فشار دهد، قدرت خودرو افزایش پیدا کند که به مدت ۲۰ ثانیه ۱۰ اسب اضافی به  کنا N می‌دهد. هیوندای ادعا می‌کند  کنا N در ۵.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۱ کیلومتر در ساعت است. 

در مقایسه با پایه کنا، مدل N دارای منافذ بالای پنجره مشبک است و دارای ریزه کاری‌های آیرودینامیکی بارزتری است، اما عرض آن کمتر از نمونه قبلی نیست. هر Kona N دارای کنترل پرتاب، چرخ‌های ۱۹ اینچی پیچیده شده در لاستیک‌های Pirelli P Zero، یک سیستم اگزوز متغیر است.

 

مدل به روز شده ۲۰۲۲ کنا، علاوه بر نمایشگر جلو، یک پشت آمپری دیجیتال و صفحه لمسی ۱۰.۳ اینچی جدید نیز دریافت می‌کنند. هیوندای  کنا N ۲۰۲۲ پاییز امسال وارد ایالات متحده می‌شود و انتظار داریم قیمت آن از حدود ۳۵۰۰۰ دلار شروع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.