سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لکسوس LC در مقابل پورشه ۹۱۱ + فیلم

خودروی لکسوس LC قرار است با خودروهایی چون بی ام و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ رقابت کند.

لکسوس LC  2022: لکسوس، این خودروساز ژاپنی، اصولا بر روی بهبود کیفیت و عملکرد سواری خودروهای خود تمرکز می کند و اکنون روی  LC ۲۰۲۲ به روز رسانی هایی را انجام داده است .

این خودرو قرار است با خودروهایی چون بی ام و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ رقابت کند. این خودرو ژاپنی با دو پیشرانه ارائه می شود که شامل یک نمونه V-۸ تنفس طبیعی یا یک V-۶ هیبریدی کارآمدتر است و LC را می‌توان به عنوان کوپه یا کانورتیبل ارائه می دهد.

سواری LC بسیار راحت است و فضای داخلی آن با وسایل بسیار زیبا و مجموعه‌ای از صندلی‌های راحت ارائه شده است.  Bespoke Build یکی از تریم هایی است که در این خودرو ارائه می شود و می توان آن را به شکل کوپه و با پیشرانه غیر هیبریدی خریداری کرد.

 
این نسخه دارای یک بال عقب فعال، رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی منحصر به فرد، سقف شیشه‌ای یا فیبر کربنی، تزئینات بیرونی سیاه و فضای داخلی اختیاری به رنگ نارنجی است. 
 

در زیر کاپوت این خودرو یک موترو 8 سیلندر با عملکرد بالا ارائه شده است که می تواند ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور تولید کند و در کنار آن دارای یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک است که باعث رانندگی روان می شود.

پیشرانه دیگر LC۵۰۰h حدود  ۳۵۴ اسب بخار نیرو محرکه برقی تولید می کند که از ترکیب یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶، یک جفت موتور الکتریکی، باتری لیتیوم-یون ۱.۱ کیلووات ساعتی و گیربکس اتوماتیک بی نظیر متغیر (CVT) ارائه می شود.
 

فضای داخلی لکسوس LC۵۰۰  بسیار شیک طراحی شده است و موقعیت عالی برای رانندگی ایجاد می کند. کسانی که لکسوس LC۵۰۰ کانورتیبل را انتخاب می‌کنند، می‌توانند آن را با سقف پارچه‌ای آبی Marine خریداری کنند که در کنار فضای داخلی سفید و آبی، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

 در این تریم داخلی، صندلی‌ها، تونل گیربکس و قسمت پایینی داشبورد، با رنگ سفید و سایر قسمت‌های کابین با چرم آبی پوشیده شده است. در نهایت نیز کالیپر‌های ترمز نارنجی رنگ، زیبایی خودرو را تکمیل می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که این به‌روز‌رسانی‌ها در سایر بازار‌ها نیز عرضه می‌شوند یا خیر.

پورشه 911 2022:

پورشه ۹۱۱ GT۳ با موتور تنفس طبیعی و اجزای الهام گرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای، بهینه شده است. پورشه با سیستم تعلیق جلوی کنترل و یک بال عقب غیرمعمول که به جای پایین در قسمت فوقانی نصب شده ، ۹۱۱  را بهبود بخشیده است.

 

نسخه GT۳ پورشه ۹۱۱ از زمان معرفی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، همیشه یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه‌های ۹۱۱ در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است. GT۳ همچنین تنها ۹۱۱ است که توربوشارژ نمی‌شود و صدا‌های هیولایی ۵۰۲ اسب بخاری ۴.۰ لیتری  آن دارای شرایط الهام بخشی است.

 

این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته تله پاتیک PDK یا جعبه دنده شش سرعته دستی منتقل می شود. به لطف نصب بی نظیر سیستم تعلیق  ۲۰۲۲، ۹۱۱ GT۳ دارای یک سواری فوق العاده انعطاف پذیر، البته محکم و فرمان باورنکردنی است که تنها برخی از دلایل نشاط آور بودن آن در رانندگی است.

همانند نسل گذشته، پورشه در نهایت سه نسخه کمی متفاوت از GT۳ را ارائه می‌دهد. گفته شد در ۹۱۱ GT۳ یک پیشرانه ۴.۰ لیتری  تنفس طبیعی وجود دارد که ۵۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور اساساً با پیشرانه ۹۱۱ اسپیدستر آزمایش شده قبلی که به ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد، یکسان است.

 

گفتیم GT۳ جدید هم هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (با نام خانوادگی PDK) و هم دستی شش سرعته را ارائه می‌دهد، نمونه مجهز PDK که از آن استفاده شده، به خوبی خود را به نمایش گذاشت. قابل توجه‌ترین ارتقا عملکرد در GT۳، سیستم تعلیق جلوی کنترل آن است که از نسخه اتومبیلرانی الهام گرفته شده و اولین نمونه برای تولید ۹۱۱ است.

سیستم سرگرمی موجود در ۹۱۱ معمولی به نسخه GT۳ راه پیدا می‌کند. این بدان معناست که یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۹ اینچی در مرکز داشبورد ساکن است و با برخی کنترل‌های فیزیکی روی فرمان و همچنین کنسول مرکزی تکمیل می‌شود. از ویژگی‌های اتصال پورشه می‌توان به Apple CarPlay بی سیم و نقطه اتصال Wi-Fi اشاره کرد. همچنین گزینه‌ای برای ارتقا به استریو Bose وجود دارد.

فضای داخلی GT۳ با طراحی تمیز و چیدمان ساده‌ای که ادای احترام به تکرار گذشته اتومبیل اسپرت فوق العاده پورشه را می‌دهد، شباهت زیادی به بقیه محصولات ۹۱۱ دارد. با این وجود، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های منحصر به فرد در سراسر کابین وجود دارد. پشت آمپری GT۳ هنوز دارای یک دور سنج آنالوگ برجسته است که در کنار نمایشگر‌های دیجیتال قرار دارد، اما حالت GT خاصی دارد که تمام اطلاعات مهم را مستقیماً روی نمایشگر‌های اطراف تاچ مرکزی قرار می‌دهد.

مدل‌های دارای جعبه دنده اتوماتیک همچنین یک دسته از شیفت دستی که جایگزین شیفت کنسول میانی مرکزی هستند را دارد. پورشه همچنین بیش از یک سبک از صندلی‌های جلو را ارائه می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام خداقوت آدم میماند کدام را انتخاب کنید ایکاش اجازه ورود به ایران داده بشود تا مردم ما هم ماشین خاص سوار بشوند و توی این دو روز دنیا یه حالی کنن ای خدا