سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان:

مدارس هنر‌های معماری و سنتی در شیراز راه‌اندازی شود

 رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز خواستار راه‌اندازی مدارس هنر‌های معماری و کار‌های اجرایی سنتی در این کلانشهر شد.

رضا محمدیان در حاشیه بررسی طرح همایش شهرسازی و معماری با عنوان ″رواق سومین حرم″ گفت: این همایش چند سالی است که برگزار می‌شود و این فرصت را به اساتید و دانشجویان معماری، مهندسین معمار، استادکار‌های سنتی معمار و طراحان داخلی می‌دهد که با شرکت در همایش الگو‌های معماری را معرفی کنند.

به گفته او، در طرح ارائه شده از کمیسیون شهرسازی و معماری به این همایش یک جامعیت بیشتری داده شده و همچنین با تغییر نام آن تناسب بیشتری با شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام دارد.

رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز به لزوم تبیین، معرفی و پژوهش در حوزه هنر‌های معماری سنتی شیراز و استان فارس اشاره و گفت: بعضی از استادکار‌های معماری که هم‌اکنون در شهر شیراز و استان فارس در حال فعالیت هستند نه در شیراز و نه در دنیا هیچ جایگزینی ندارند از این رو باید در چنین همایش‌هایی به معرفی آثار و فعالیت‌های ایشان در بنا‌های تاریخی، در ساختمان‌های گوناگون و سایر کار‌هایی که انجام داده‌اند پرداخته شود ضمن آنکه بر روی هر یک از آن‌ها پژوهش نیز صورت پذیرد.

محمدیان گفت: باید مدارس هنر‌های معماری و کار‌های اجرایی سنتی راه‌اندازی شود و بسیاری از این استادکاران بزرگوار به سن پیری رسیده‌اند و از آنجا که با هنری که دارند هیچ جایگزینی برای آنان وجود ندارد، بایستی شاگردان قابلی از این بزرگواران تربیت شوند تا هنر ایشان همچنان باقی بماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.