سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ درصد متصرفین استان قزوین، قانون تمکین وقف را رعایت می‌کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: نزدیک به ۱۲ درصد متصرفین قانون تمکین وقف را رعایت کردند و ۸۸ درصد متصرفین درآمد وقف را پرداخت نمی‌کنند.

حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز نزدیک به ۳۴ هزار و ۹۰۰ رقبه در استان داریم و بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان شامل وقف می‌شود.

ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است و با تمام پیگیری‌ها نزدیک بر ۱۲ درصد متصرفین قانون تمکین وقف را رعایت کردند و ۸۸ درصد متصرفین درآمد وقف را پرداخت نمی‌کنند.

حدود اعتبار تملک و دارایی در سال ۱۴۰۰ غیر از دستگاه‌های ملی نزدیک به ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولت در استان قزوین است.

در حالی که یک درصد وقف می‌تواند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. ما نه یک درصد بلکه با تلاش همکاران در اوقاف استان و حمایت مدیران یک ده هزارم درصد درآمد داریم که در چهار سال گذشته یک یک میلیونیم درصد بود.

در سال ۱۴۰۰ در حوزه اوقافی حقوقی ثبتی ۴۵۰ عدد سند تک برگی برای استان گرفتیم و ۳۵۰ پلاک نیز امیدواریم تا پنجشنبه هفته جاری تحویل موقوفات شود که حدود ۸۰۰ سند تک برگی می‌شود.

امسال به تنهایی ۱۰ درصد کل اسنادی طی ۹۰ سال اخیر اخذ شده است و تا کنون ۲۱ هزار و ۸۵۰ موقوفه دارای سند شدند.

همچنین امسال ۲۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در سامانه کاداستر جانمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.