سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوانان برای پیشرفت استان کرمان راهکار ارائه دهند

استاندارکرمان در پیامی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوانان را ارزشمندترین فرصت و ظرفیت استان برای تحقق توسعه متوازن دانست.

 متن پیام علی زینی وند به شرح زیر است:

 به نام خدا

جوانی، فرصت بی بدیل زندگی و سرآغاز استحکام شخصیت و ظهور و بروز استعداد‌های انسانی است. جوانان به عنوان عظیم‌ترین منبع نیروی انسانی کارآمد و سرمایه اجتماعی در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. پتانسیل بالا، ظرفیت‌های عظیم و سرمایه انسانی نسل جوان جای خود را در ساختار‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع تثبیت نموده است. جوامعی که این منبع سرشار انسانی را در اختیار دارند باید آینده‌ای امیدبخش را پیش روی خود ترسیم نمایند.

بدون تردید اعتلاء و توسعه جامعه با برنامه ریزی برای بهره مندی از توانایی نسل جوان امیدوار و بانشاط در حوزه‌های مختلف عملی می‌شود که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است. استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص در انتصابات و پست‌های مدیریتی جدید ضرورت و نیاز کشور است. نسل جوان برای حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب باید مطالبه‌گر، مسئولیت‌پذیر، متعهد و ثابت قدم بوده و افق مشخص و شناخت صحیحی از صحنه‌های اجتماعی داشته باشد.

جوانان ایران زمین بعد از پیروزی انقلاب تاکنون موفقیت‌های بسیار زیادی را در بخش‌های مختلف کسب کرده اند و هر جایی که میدان برای جوانان باز شده پیروزی از آنِ کشور بوده است که شاخص‌ترین آن حضور شجاعانه جوانان ایران اسلامی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس است. به طور قطع انقلاب اسلامی با همت جوانان و مردم خود مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهد داد. اگر به نسل جوان فرصت داده شود، نشان می‌دهند که دغدغه نظام و انقلاب اسلامی را دارند.

از مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با رویکرد جوان گرایی بر اساس یک مدل منطقی، جوانان شایسته، توانمند و متعهد را در امور جامعه به کار گیرند و در همه بخش‌ها جوان گرایی و جوان سپاری را حاکم نموده و زمینه‌های فرهنگی و علمی را بنحوی آماده سازند که نسل نوی پرانگیزه و آرمانگرا و پرشور، برای تحقق ایرانی اسلامی آباد و متمدن ساز در مسیر تحول و پیشرفت جامعه قرار گیرد. امید است با استفاده از تجربیات مدیران سابق، نسل گذشته راهنما و هادی جوانان باشند تا جوانان مستعد و خلاق آنگونه که می‌خواهند و باور دارند جامعه خود را شکوفا سازند.

اینجانب ضمن پاسداشت تلاش‌های بی دریغ جوانان این مرز و بوم و تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به تمامی جوانان عزیز استان کرمان، روحیه جوانان در پیشبرد اهداف و پرچمداری امور را ارج نهاده و موفقیت، سربلندی و شادکامی جوانان ایران اسلامی را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند بزرگ خواهانم.

علی زینی وند
استاندار کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.