سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار بی رونق کفش مشهد در آستانه نوروز

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: هنوز مردم از خرید نوروزی کفش در این شهر استقبال نکرده اند و بازار این کالا رونق خود را نگرفته است.

محمد محمدی افزود: امسال قیمت کفش در مشهد در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است که از رشد قیمتی مواد اولیه آن بویژه چرم نشات می‌گیرد. بازار کفش مشهد در انتظار استقبال نوروزی مردم است

به گفته او  ۷۰ عامل در قیمت تمام شده کفش برای فروش تاثیر دارد.این عوامل شامل مواد اولیه، دستمزد کارگر و نرخ خدمات بوده و رشد قیمتی همه این عوامل در مجموع قیمت تمام شده کفش را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: از مجموع مواد اولیه تولیدی کفش، ۵۰ درصد داخلی و ۴۰ درصد وارداتی است که طی یک سال اخیر بیشتر این مواد بویژه چرم نوسان قیمتی زیادی داشته است، دلیل عمده آن افزایش قیمت دلار بوده که نرخ‌های مواد اولیه تولید کفش را افزایش داده، اما با کاهش نرخ دلار، قیمت مواد اولیه ثابت مانده و کاهشی نداشته است.

محمدی گفت: با توجه به اینکه عمده تولیدات کفاشان مشهد در نمایشگاه امسال به فروش رسید، کفش‌های عرضه شده در بازار نوروزی تولیدات جدید بوده و با قیمت روز بازار عرضه شده است.

او گفت: از کفش‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، ۶۰ تا ۷۰ درصد مربوط به تولیدات مشهد و باقی آن‌ها مربوط به تولیدات شهر‌های دیگر از جمله تهران و تبریز است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.