سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدفین ۲۵۶ شهید در ۵۵ گلزار شهدای لامرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لامرد گفت: ۲۵۶ شهید در ۵۵ گلزار سراسر لامرد تدفین شده اند که ۷ گلزار آن شهدای گمنام هستند.

عباس برزگر گفت: تاکنون اقدام خاصی برای این روز بزرگ انجام شده که انتظار می رود از این به بعد برنامه های مناسب و در خور خانواده شهدا به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در شهرستان لامرد داشته باشیم.

او گفت: شهادت یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی است.

برزگر گفت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن همه ماها دارند و پیگیری مسائل و خدمات رسانی به این عزیزان، کوچکترین کاری است که می توانیم برای آن بزرگواران انجام دهیم.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لامرد آمار کل شهدای شهرستان لامرد را ۲۵۶ شهید اعلام کرد و گفت: این شهدا در دفاع هشت ساله، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت، شهدای ترور، شهدای منا و شهدای امنیت هستند.

او گفت: از ۲۵۶ شهید دفاع مقدس که در ۵۵ گلزار شهید تدفین شده اند هفت گلزار شهید گمنام در مراکز بخش های شهرستان لامرد  شامل بخش مرکزی و پنج بخش دیگر را شامل می شود که مدفون شده اند.

برزگر گفت: از ۵۵ گلزار شهدا در شهرستان لامرد تک مزاره تا ۵۰ مزاره است.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لامرد گفت: در مراکز بخش ها حدود ۲۰ تا ۳۰ مزار شهید و در مرکز شهرستان ۵۰ مزار شهید قرار دارد.

او گفت: در شهرستان لامرد ۷۵۰ جانباز دوران دفاع مقدس از ۵ درصد تا ۷۰درصد هستند که  بیشتر این افراد در شهر لامرد سکونت دارند.

برزگر گفت: دیدار با تعدادی از همسران و مادران جانبازان، و شهدا در بخش های مختلف شهرستان لامرد و برگزاری گردهمایی همسران شهدا در مرکز شهرستان در این روز به یادماندنی از جمله برنامه های ما خواهد بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.