سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چتر نظارت اداره استاندارد فارس بر بازار شب عید

بازرسی و یژه عیدانه استاندارد از ۱۵ اسفند ماه شروع وتا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: بازرسی ویژه عیدانه استاندارد با هدف تامین سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه و مصرف کنندگان صورت می‌پذیرد و دراین دوره بازدید ویژه از رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، فست فود‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و هتل‌ها صورت می‌پذیرد.

به گفته مرتضی رهنما، در یک هفته اول این بازرسی تخلفات قابل ملاحظه‌ای مشاهده شد که مهمترین آن‌ها استفاده از فرآورده‌های گوشتی بدون علامت استاندارد در فست فود‌ها و استفاده از نان ورقه‌ای فاقد تاریخ تولید و انقضاء و استفاده از تاپینگ پیتزای فاقد استاندارد در فست فود‌ها و رستوران‌هاست.

او گفت: روغن پومیس که از تفاله‌های زیتون استحصال می‌شود و غیر خوراکی است همچنان در بعضی از مراکز عرضه بعنوان روغن زیتون خوراکی بفروش میرسد که لازم است مصرف کنندگان در زمان خرید به مشخصات و نشانه گذاری روغن زیتون مورد نظر خود دقت کافی را داشته باشند.

رهنما همچنین از وجود زیتون‌های پرورده فاقد علامت استاندارد و کپک زده در برخی از رستوران‌ها و فست فود‌ها خبرداد و گفت: زیتون پرورده و فرآورده‌های گوشتی و تاپینگ پیتزا مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه آن بدون علامت استاندارد ممنوع است.

رهنما از کشف جعل علامت استاندارد بر روی یک نوع مایع سفید کننده بنام تجاری پالا در مراکز عرضه شیراز وهمچنین یک نوع خامه بدون علامت استاندارد بانام دهقان خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.