سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن

طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن همزمان با ۲۳ استان در نوروز ۱۴۰۱ در کیلومتر ۹ محور بردسیر به کرمان برگزار می‌شود.

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی، ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، بکارگیری هنر درخدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر دانست.

عراقی زاده به دیگر اهداف طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن اشاره کردو گفت: کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران وکمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد و نهایتا کمک به احیای موسیقی ایرانی و موسیقی‌های بومی و مقامی استان مقصد از اهداف طرح به شمار می‌روند.

به گفته عراقی زاده در این طرح همراهان سفر ایمن در پویش سفر‌های نوروزی در مجتمع خدماتی- رفاهی و بین راهی  از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

اومی گوید: هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفر‌های برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است و مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودرو‌های سنگین و حمل و نقل عمومی از مخاطبین طرح پویش هستند.

عراقی زاده گفت: در این پویش، ویژگی‌های فرهنگی و بومی وهمچنین ظرفیت‌های استانی برنامه‌های متنوع و مفرحی از قبیل اجرای سفره هفت سین متناسب با صنایع دستی وشاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان با کمک گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهر‌های ادامه مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران از برنامه‌ها و خدمات ایستگاه‌های منتخب پویش همراهان سفر ایمن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اجرای این برنامه‌ها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محیط کار صورت می‌گیرد و ایستگاه‌ها به لحاظ نظافت و بهداشتی بودن منطبق با موارد ایمنی و لحاظ دستورالعمل‌های های شرایط کرونا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.