سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل ترسیم کننده نقشه راه

استاندار کرمانشاه گفت: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل باید ترسیم کننده نقشه راه برای حرکت به سمت آینده باشد و اهمیت و ضرورت اقدامات بازدارنده برای کاهش آسیب‌پذیری را تبیین کنند.

بهمن امیری‌مقدم گفت : بیانات رهبر معظم انقلاب در تمام حوزه‌ها آینده‌نگرانه و راهگشا بوده و بی شک حرکت در مسیر تحقق این فرمایشات سبب پیشرفت کشور می‌شود.

به گفته استاندار کرمانشاه ما وظیفه داریم که با جدیت در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم و با عمل به فرمایشات معظم‌له در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه پدافند غیرعامل کشور به دستاورد‌های بیشتر نائل خواهد شد.

بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر به حوزه پدافند غیر عامل بی توجه باشیم حتماً مشکلات کشور بیشتر خواهد شد، اگر در حال حاضر در کشور، کار‌ها و اقداماتی در حوزه پدافند غیر عامل صورت گرفته بواسطه جدیت ایشان بوده است که از مدیران خواسته اند که برنامه‌های پیش بینی شده این حوزه را حتماً انجام دهند.

از مدیران و مسئولان استان درخواست می شود که از اجرای برنامه ها، کار‌ها و رزمایش‌های مربوط به پدافند غیر عامل به صورت نمایشی پرهیز و آنچه که به آن عمل کنند برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و علمی برای حرکت به سمت شرایط بهتر است.

در رزمایش‌ها و برنامه‌هایی که مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است، مدیران دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد که ضمن آسیب شناسی و رفع مشکلات مربوط به این برنامه ها، تلاش کنند تا اقدامات پدافند غیر عامل در طول سال مشخص و برای سال آینده هم تکلیف و برنامه‌ها مشخص باشد.

داشتن برنامه و بررسی شرایط آینده بسیار موثر برای غلبه بر چالش‌ها و مشکلات است و توجه به آموزش‌های با کیفیت همراه با پژوهش‌های دقیق و راهبردی روری است.

طرح‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیر عامل باید همراه با پژوهش‌های ترسیم کننده نقشه راه برای حرکت به سمت آینده تهیه گردند لذا مدیران تلاش کنند که طرح‌های مطالعاتی از تبدیل شدن به گنجینه‌های کتابخانه‌ها خارج و به نقشه راه تبدیل شوند.

حتماً باید دقت شود که نحوه عمل مدیران و مسئولان به اجرای برنامه‌های این حوزه در نمره ارزشیابی آنان لحاظ شود، زیرا اعتقاد داریم که باید به حوزه پدافند غیر عامل نگاه ویژه داشته باشیم.

ضرورت دارد که دستگاه ها، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در اجرای برنامه‌های خود، پیوست پدافند غیرعامل به عنوان یکی از الزامات مهم کاری را داشته باشند و اگر غیر از این باشد طرح‌ها اجرایی نخواهند شد.

اگر در شهر کرمانشاه با ساختمان‌هایی مواجه هستیم که کیفیت و اصول ساخت را ندارند به دلیل بی توجهی‌ها و نبود نظارت در حوزه ساخت و ساز است لذا از این به‌بعد هر ساخت و سازی که بخواهد در شهر کرمانشاه انجام شود حتماً باید پیوست پدافند غیر عامل آن لحاظ شده باشد و یکی از الزامات در صدور پروانه‌ها حتماً منوط به پیوست این حوزه خواهد بود؛ زیرا وظیفه داریم که تلاش کنیم برای تمامی حوزه‌ها برنامه داشته باشیم تا در زمان بحران خدمات در کوتاهترین زمان ممکن به مردم ارائه شود.

تمامی نانوانی‌ها به رعایت اصول پدافند غیر عامل در سوخت ملزم شدند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.