سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شهرکرد:

انجام کار‌های بزرگ در حوزه مساجد با روحیه جهادی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: با دست خالی، اما با روحیه جهادی می‌توان کار‌های بزرگی در حوزه مساجد انجام داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: با دست خالی، اما با روحیه جهادی می‌توان کار‌های بزرگی در حوزه مساجد انجام داد و کانون‌های فرهنگی و هنری یکی از نهاد‌های فعال در مساجد هستند که می‌طلبد این روحیه را در خود تقویت کرده و با توجه به کیفیت فعالیت‌ها، کار‌های بزرگی در عرصه مسجد انجام دهند.

اینکه جمعی از جوانان با انگیزه و دغدغه در مساجد فعالیت کنند و نقش‌آفرین باشند اتفاق مبارکی است و با توجه به نگاه بهتری که دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ دارد امید می‌رود فعالیت‌های موثرتری در مساجد شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید


دولت‌های قبل نه تنها به فعالیت‌های فرهنگی کمک نمی‌کردند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کردند و فرهنگ را در یک سری مسائل مبتذل می‌دیدند، اما فعالیت‌های شما متفاوت از این نگاه است و مجاهدت‌های شما نتیجه می‌دهد.

امید به نتیجه کار فرهنگی موضوع مهمی است که باید به آن باور داشت و بی‌شک به هر اندازه کار‌های فرهنگی انجام داده شود به همان اندازه می‌توان شاهد نتیجه آن بود.

کار فرهنگی حتی اگر کم هم باشد ارزشمند است و هیچگاه در این عرصه نباید به کمیت توجه کرد و کیفیت امور را باید مدنظر قرار داد.

خیلی راه مانده تا مدیریت واحد در مساجد حاکم شود و تا زمانی که این مهم محقق نشود به اهداف مساجد به طور کامل دست پیدا نمی‌کنیم.

کانون‌های فرهنگی و هنری ابزاری برای جهاد تبیین

آقای شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با تبریک سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: می‌توان از ظرفیت کانون‌های مساجد برای تحقق اهداف جهاد تبیین استفاده کرد.

کانون‌های فرهنگی و هنری با توجه به فعالیتی که در مسجد دارند می‌توانند در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان موثر واقع شوند.

انتظار می‌رود در برنامه‌های سال ۱۴۰۱ کانون‌های فرهنگی و هنری جهاد تبیین در دستور کار جدی قرار گیرد تا چراغ راهی برای آینده باشد.

فعالیت ۴۵۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد چهارمحال و بختیاری

آقای مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با قدردانی از تلاش فعالان فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: امروز ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور تاسیس شده است و سهم استان ۴۵۱ کانون است.

حوزه فعالیت کانون‌ها در بخش قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنرمتعالی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی توسعه پیدا کرده است.

فعالیت کانون‌ها در قالب رویداد ملی فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق تعریف شده است و در همین راستا به رقابت مومنانه می‌پردازند.

تمامی فعالیت‌های شکل گرفته در کانون‌های مساجد در سامانه بچه‌های مسجد قابل بارگذاری و مشاهده است.

در حوزه کانون‌های مساجد هم‌افزایی و همبستگی در استان وجود دارد که هرچند موانع و نقاط ضعفی هم وجود دارد، اما با وحدت و یکپارچگی قابل رفع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.