سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موتمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۱۰۰ درصد است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: فاصله قیمتی خودرو در سال ۹۷ با بازار حدود ۴ درصد بوده که اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است که علت آن را کاهش عرضه می‌دانند.

آقای سعید موتمنی می‌گوید: اگر نسبت به نیاز بازار،  خودرو تامین و وارد شود هیچگاه قیمت های اعلامی در فضای مجازی اثری در قیمت های واقعی نمی گذارد.

قیمت گذاری خودرو در فضای مجازی به علت ایجاد تنش در بازار اقلام اساسی طی سال های گذشته ممنوع و در بازه زمانی مجدد به پلتفرم های فروش بازگشت. در ماه های گذشته بازهم با تشدید قیمت گذاری های کاذب وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی شرط فروش خودرو در فضای مجازی را احراز هویت اصالت و وجود خودرو اعلام کردند.

آقای رضا الفت نسب، رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این باره می گویند: منظور این است که افراد یا شرکت‌های دارای پروانه کسب یا مجوز خرید و فروش خودرو که متقاضی درج آگهی فروش اینترنتی خودرو هستند، احراز هویت شوند. منظور از این بند آن است که هویت افرادی که مثلا آگهی فروش ۵۰یا ۱۰۰خودرو را منتشر می‌کنند، مشخص شود تا به این وسیله بتوانیم دلالان بازار خودرو را که فاقد هویت و مجوز لازم برای این حجم معامله هستند، شناسایی کنیم.

سازمان حمایت نیز در در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی‌های فروش خودرو تحت روش‌های مختلف است بنابراین به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:

۱- متقاضیان خرید خودرو باید صرفا از طریق اطلاعیه‌های موجود در سایت‌های رسمی شرکت‌های تولید کننده و در چارچوب بخشنامه‌های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوز‌های اخذ شده در آن درج شده اقدام به ثبت نام کنند.

هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت‌های اصلی اطلاع رسانی نشده باشد فاقد وجاهت قانونی است.

۳- تمامی شرکت‌های تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامه‌های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت هستند.

۴- تمامی روش‌های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز است.

۵- برای آن دسته از خودرو‌هایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور شود قبل از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگی‌ها با عناوین فروش حواله، دریافت وجه علی الحساب و … ممنوع است.

۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودرو‌های وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
یادمه چندسال پیش قیمت کارخانه از بازار بیشتر بود.
الان که بازار افتاده دست دلال قیمت فضایی شده.
ایلیا
۱۴:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بله
ایلیا
۱۴:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
دست اونایی که 100 درصد میکنن قطع کنید
Shamim
۲۳:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
طرح واردات خودرو هم برای تعویض ماشین‌های آقازاده‌هاس وگرنه ملتی که پول خرید ماشین داخلی را نداره چطور میتونه ماشین وارداتی بخره ؟ مسئولین به فکر مردم باشید ، به فکر مردم باشید و بس
حمید
۲۳:۱۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
الهی آتیش بگیره این دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تا روان ما راحت بشود از همان سال ۹۷ هزار تا حقه بازی کردند تا قیمت را ببرن بالا گفتند گران میکنیم تا ارزان شود.یکی نیامد واسطه (دلالهای)سفارشی این دو شرکت را بگیره، همش رفتن دنبال گران کردن تا ارزان بشود. یکی نیامد بگه از همین الآن قیمت خودرو تو کارخانه هرچی که هست ، هست. ولی توبازار نباید بیشتر از کارخانه باشد و باهاش برخورد کنند، همه گفتند بازار دوبرابر کارخانه است ، کارخانه را ببریم بالا، این زمانی معنا دارد ۱-دلالهای پشت پرده این دو شرکت جمع شوند ،۲- اگر تولید به اندازه تقاضا ندارند ، واردات کنند،۳-به مردم دروغ نگویند از ۹۷ به اینور دو تا سالی ۳۰۰۰۰۰تولید ندارند چون این دو شرکت تولید کنند نیستند و نبودند مونتاژ کارند و واردکننده قطعات. سه سال اندی گذشت چرا هر حرفی زدند دروغ درآمد.
SAEED
۲۲:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
خوشم میاد شرکتای خودروسازی با بازار پیش میرن نه بازار با شرکتای خودروسازی خخخخخخخ
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اخوی خوبی؟خوب صد در صد نباشه که مسئولین سیر نمیشن
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کوییک
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مردم را به چه چیزهایی مشغول کردید، نان و برنج و پیاز و بورس و خودرو و....
اینها یعنی استرس و مادر همه مریضیها،
مردم نیاز به آسایش و آرامش دارند. لطفا اینها را برای مقاصد پوچ و ثروت اندوزی گرو نگیرید، چون عاقبتش خوش نیست، دودش به چشم خودتان می‌رود،حتی اگر ثروتمند ترین و پر قدرت ترین باشید، از ما گفتن بود، خیلی‌ها قبل از شما در ایران یا سایر کشورها همین راه را رفتند و عاقبت خوبی نداشتند،
از علی ع آموز اخلاص عمل
ایران وطنم
۲۰:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.واردات خودرو برای عموم مردم را ازاد کنید تا انحصار،احتکار،دلالی خودروسازان حلبی داخلی شکسته و بازار رقابتی شود.باتشکر
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اکثر نمایندگی های شرکت های خودرو سازی خودشون از طرف خودرو سازها ماشینها را به قیمت روز می فروشند ودر صد کمی از این ماشینها گیر مردم به قیمت کارخانه میاد.اگر دلالی هم وجود داره از طرف خودشون هست.
وطنم ایران
۱۹:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.کافیست اموال افرادی چون احمدنعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان شاسی سوار میلیاردر را به نفع عموم مردم ایران مصادره کنید و واردات خودروی ارزان و باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ازاد کنید تا انحصار شکسته و بازار رقابتی شود.باتشکر
امیر
۱۹:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ترا به خدا قسم باز هم تاکید میکنم شماها را به خدا قسم ،شماها و ماها را به خدا قسم کم کارید و نادان کم کاریم و نادان و این خودرو سازی و تولید اندک با قطب‌های اندک شایسته ایران و ایرانی و فرزندان این سرزمین نیست.
به مرز تولید ده ملیون در سال بیندیشیم و حرکت کنیم و نترسیم.
بختیاری
۱۸:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
چه اشکالی داره که هشتاد و پنج ملیون ایرانی هر کدام یک خودرو پاک داشته باشند همچون خودروهای برقی و گازی و هیبریدی و....
مخالفان نظر بدن خدایی استدلالهاتون را با استدلالهای خودروسازان زالو صفت مقایسه کنیم.
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کجای دنیا بابت خرید سمند 11000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای خرید دنا 18000 دلار پول می دهند؟
کجای دنیا برای فروش خودرو قرعه کشی می کنند؟
انحصار در انحصار در انحصار
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
انحصار در انحصار در انحصار ضربدر فساد به توان چهل!
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
تمام این بلاها زیرسرخودروسازهست که باحمایت دولت انجام می دهد قیمت کارخانه غیرقانونی ونا عادلانه هست قیمت بازار فاجعه بار
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
خیر زیر سر ما مردم هست که برای همینها صف می کشیم اگر مثل دفعه قبل در دولت روحانی همه دست از خرید می کشیدند مشکلات کمتر می شد
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مشکل نه تو تولید بیشتر هست و نه واردادت اونایی که سنگ واردات رو به سینه میزنند اقازاده و سرمایه دارند میخوان ماشینهای لوکس و به روز رو با قیمت ارزان از طریق کانالهایی که دارن بخرند چند سال سوار شن بعد با چند برابرقیمت هم بفروشند
از نظر تولید هم سالی حدود یک میلیون تولید میشه هیچ خودرویی هم اسقاط نمیشه تازه خودروهای تصادفی هم با مهارت!درست میکنند دوباره میاد تو خیابونا
مشکل اصلی حرص و طمع ما مردم وسود جویی دلال وسرمایه دار هاست همه مقصریم وقتی من میبینم همسایم چهار تا ماشین صفر تو پارکینگ خونش هست میگم منم برم بخرم
اگه همه برای کار وزحمت وپولمون ارزش قائل باشیم به هرچیزی با هرقیمتی پول نمیدیم
بختیاری
۱۸:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس نمیدانی حرف نزن یقینا و به خدا قسم همان پستهایی که خودروسازی را در دست دارند دیدشان همچون دوست تویوتا فقط تولیدش نزدیک به ده تا پانزده ملیون است یعنی کشورت تا صد سال آینده هم با طرز تفکر تو و امثال تو در خواب هم نمی‌بیند.
بختیاریان
۱۹:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا مشکل اصلی اینهمه آشفتگی خودرو مردم بیچاره نیستند هم تولید اندک و پایین و نداشتن تولید خوب و انبوه و رباتیک و گسترده است و هم واردات کم و نبود رقابت در خودروسازان و نبود قطب‌های خودروسازی و نبود تولید خودروها و خودروسازان دیگر همچون برقی و گازی و گازوییل و هیدروژنی و هیبرید و...است.
تولید ما در حد کم و افتضاح است عزیز .
این را بدان خیابانها خیابان نیستند و شهرها هم شهر نیستند و گر نه هیچ ایرادی ندارد هر خانواده ایرانی دو خودرو هم داشته باشند منتها خودرو پاک.
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.مشکل اصلی کاهش تولید و عرضه و احتکار خودرو توسط خودروسازان حلبی هست از طرفی از سال97 دوران اصلاحات به طور کامل جلوی واردات را گرفتند تا بازار کاملا انحصاری درست کنند و قیمتهارو چند برابر گران کردند،واردات سالانه یک میلیون خودروی ارزان و باکیفیت و با تعرفه گمرکی فقط دو درصد باید برای عموم مردم ایران ازاد باشد تا شاهد عدالت و شکستن انحصار باشیم.باتشکر
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه خودرو برای بسیارز از ما نردم آرزو شده حتی خیلی هت که خودرو کهنه و مستعمل دارند توان خرید خودرو نو را هم ندارند
علی مولوی
۱۳:۴۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
قرعه کشی‌ دروغه‌ از طریق‌ سایت‌داخلی
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
دلیل اینه شرکت های خودرو ساز ماشین ها رو از طریق واسطه هاشون میفرستن توی بازار تا با قیمت بالاتری بفروشن.
کارمند ساده
۱۳:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
تار زمانیکه خودروهایی با قدرت موتر زیر 1500 وارد نشود آش همان آش است و ....
زهرا اسدی
۱۳:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور خودرو ها رو بسپر بخش خصوصی بزار مردم ماشین بتونن بخرن
عبدالهی
۱۹:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
آقای ریسی هم ناتوان است شانس بد و لعنتی ما مردم هر کی به خودروسازان میرسه ،بدجور مهار میشه و یا مهارش میکنند.دود و بخاری از این ریسی هم بلند نخواهد شد.
ajk
۱۲:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جوان ها چاره ای ندارند باید آنقدر اسم بنویسند تا یک زمان در قرعه کشی برنده شوند ولی من بازنشسته که بیش از 20 مرحله ثبت نام کردم معلوم نیست تا کی زنده باشم. در هر زمینه دیگری هم که فکر کنید مشکلاتی به همین شکل هست.به خدا همگی دسته جمعی داریم به سمت دیوونه شدن میریم با این اوضاع. آیا کسی به فکر این مردم بیچاره هست؟
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
خدا از سر تقصیراتشون نگذره
Shamim
۲۳:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز انشالله که اسم شما هم در میاد و صلحب ماشین میشید، مسئولین به گوش باشن که حساب کتابی هم هس و خدا از حق‌الناس نمیگذره
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
کدوم قرعه کشب دلت خوشه،در قرعه گشی برنده شدم ده ماه پیش و شصت و شش میلیون ریختم به حساب و دو هفته پیش برایم دعوت نامه امد که باید صد و چهار میلیون پرداخت کنی ،زنگ زدم به پشتیبانی سایپا گفتم سود مشارکتم چی ،با پوزخند گفت سود مشارکت ندارین که،من هم نتونستم پول رو جور کنم و ماشین رو تحویل بگیرم.
اینها دادند هی قیمت کارخانه رو بیشتر می کنند تا به بازاری که دست خودشان است برسد نه برعکس.
امید
۱۲:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اقتصاد کشور ما توسط دلالان به اسارت گرفته شده .البته این دلالان همگی توسط اشخاص قدرتمند و پرنفوذ حمایت و ساپورت میشوند.
از شکر و تخم مرغ و پیاز گرفته تا خودرو " توسط دلالان تعیین قیمت میشود
زاگرسی
۱۸:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
فقط دلالان نیست خودروسازان خود بزرگترین دلالانند.
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
این ماشینا حتی با قیمت کارخونه هم ارزش خرید ندارن، منتها بازار انحصاری و نیاز مردم راه دیگه ای نداشته برامون. خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضعیت رو
منصور
۱۱:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
نشانه اقبصاد بیمار همینه // نشانه حمایت بیجا و اشتباه از تولید همینه
واردات ازاد بشه // خودرو ساز هم تولیداتش را به قیمت تمام شده و باسود منطقی بفروشه
زمان قدیم پیکان قیمت خودش را داشت // بنز و BMW هم قیمت خودش را داشت // کارخانه پیکان هم ورشکست نمیشد
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی قیمت آزاد دولتی دست یکی با دلال ها هست و انحصا انحصار و دست نمایندگان مجلس و دولت مجمع تشخیص حتی شورای نگهبان در دستان خودروسازان اش همینه
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
این همه آشفتگی در ایران در تمام حوزه از برکات حسن روحانی
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مستند اختاپوس را ببینید
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
فاصله کیفیت خودرو تا قیمت ۱۰۰۰ درصد
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مسبب این وضع چه کسانی هستند؟ وقتی خودرو ساز بطور انحصاری بازار را در دست دارد و با تزریق قطره چکانی بازار را تشنه نگه می دارد طبعا قیمت بصورت غیر واقعی بالا می رود
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اشغالساز نه خودروساز
ناصر
۱۰:۰۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر خرید و فروش خودرو دسته دوم ققط توسط یکسری کمپانی های مخصوص انجام بشه این همه داستان نداریم
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کلا خرید وفروش خودرو مسکن باید در سامانه های ملی و تحت نظر وزارت صمت و مسکن اداره بشه . کل بنگاهی ها دلالی و دفتر خانه ها باید از کشور حذف بشن . سرمایه باید به سمت تولید و اشتغال بره
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کاملا گزاف میگوید
الان قیمت بازار شاهین از کارخونه کمتره
مثلا کدوم ماشین اختلاف ۱۰۰ درصد داره؟
لابد ریاضی بلد نیست و با رابطه مدیر شده یا اینکه قصد فرفکنی داره تا دوباره قیمت کارخونه را افزایش بدن
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
واقعا مخت معیوبه شک نکن و یقینا از خودروسازان و یا از فامیلها و حامی وزیر صنعت هستی
محمد
۰۹:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
قرعه کشی از خانواده هایی انجام بشه که هیچ خودرویی به اسمشون نیست الان همونایی که ماشین دارن برنده میشن
علیرضا
۰۹:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
من هر کاری کردم که شاید بتوانم ثبت نام خودرو آنجام دهم تا حالا نتوانستم هیچگونه خودروی هم ندارم باید چکار کنم؟
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
از آقای رئیس جمهور عزیز آقای رئیسی تقاضا داریم به وضعیت قیمت خودرو ها رسیدگی کنند . جز ایشان کسی قادر نیست این مشکل رو حل کنه .
لطفا نگذارید خودرو ها رو به هر قیمتی که می خواهند بفروشند .
Bakhtiyar Zagrosi
۱۸:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
ریسی ناتوانتر و ضعیفتر از این حرفهاست وای جی سی رسانه نیستی اگر به گوش مسولین رده بالای کشور نرسانی.
انصافا در خودرو بسیار بسیار بسیار ضعیف و کند کار میکنند همچون لاک پشت و حلزون.
الکی بعضی‌ها جو نگیرشون که خیابانها ور از ماشینه و یا پر از ماشین لوکسه خواهشاً.
وطنم ایران
۰۹:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.واردات خودرو را با تعرفه گمرکی فقط دو درصد برای عموم مردم ازاد کنید تا انحصار،احتکار و دلالی خودروسازان انحصاری و نمایشگاهدارانی که خون مردم را می مکند شکسته شود و قیمتها چندبرابر کاهش یابد.باتشکر
مصطفی
۰۹:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
الان اگه چهار تا مسئول با سواد و دلسوز داشتیم قیمت خودرو در بازار رو میرسوندن به قیمت کارخانه که مردم متضرر نشن . ولی مسئولین ما چکار میکنن ؟ باریکلا درست حدس زدید ، با رسوندن قیمت کارخانه به بازار مشکل رو حل میکنن !!!! حالا مبحث مهمتر اینه که اصلا چرا قیمت این خودروها ( شما بخوانید گاری ها ) باید انقدر بالا باشه ؟!!!!!
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
مسوولین میخوان از دلالی و گران‌فروشی عقب نمانند، بجای اینکه قیمت بازار را با قیمت پایین‌تر کارخانه و فروش انبوه کنترل کنند یاد گرفتند قیمت کارخانه را بالاتر بازار و کم فروشی کنترل می‌کنند
محمد هلالی
۰۹:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
نوشتن کلمات مانند آقا، خانم، دکتر، مهندس و ... در خبر ممنوع است.
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اینهم از دولت انقلابی. دوساله با کد های جعلی قزعه کشی میشه کسی حرفی نمیزنه
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
خدا وکیلی این طوری نیست