سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

بیش از ۱۰ درصد بستری‌های ناشی از کرونا زیر ۱۸ سال هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اکنون ۳۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۷ نفر زیر ۱۸ سال سن دارند.

محمد مهدی مجذوبی در ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: میزان موارد بیماران کرونایی سرپایی در یک هفته گذشته کاهشی بوده و تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها پس از سه هفته به زیر ۲ هزار نفر رسید که کاهش محسوسی داشته است.

او گفت:با وجود روند کاهشی در بیماران سرپایی و بستری، اما شمار بیماران بستری تغییری نیافته است و اکنون ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو بزرگسالان تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۱۸ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند که از این تعداد وضعیت جسمی ۴۴ نفر وخیم گزارش شده است.

مجذوبی گفت: در یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه سه تا چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین سنی این افراد ۷۵ سال بوده و از نظر جنسیت شمار زنان و مردان به طور نسبی برابر هستند.

 از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان‌های رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

او گفت: افراد مسن نسبت به سایر گروه‌های سنی در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند همچنین بروز علائم بیماری در افراد مسن همانند کودکان زیر ۲ سال خفیف بوده بنابراین آن‌ها نسبت به پیگیری برای درمان اقدام نکرده و زمانی مراجعه می‌کنند که ویروس بخش زیادی از بدن را درگیر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:از افراد مسن و خانواده‌های آنان در خواست داریم در صورت مشاهده علائمی نظیر ضعف و بی حالی، بی اشتهایی و بی رمقی ساده بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند چراکه در صورت تاخیر دیرهنگام طی چهار تا پنج روز ویروس به تمام نقاط بدن سرایت می‌کند.

مجذوبی گفت: تمامی فوت شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان بستری بودند و ۷۷ درصد از این افراد در بخش آی. سی. یو تحت درمان بودند.

 تاکنون سه میلیون و ۱۰۴ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

او گفت : در بین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۴/۶ درصد نوبت اول و ۸۳/۳ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کردند همچنین در گروه پنج تا ۱۱ سال ۲۱/۳ درصد واکسن را تزریق کردند و در بین بانوان باردار به علت مراجعه خانه به خانه ۹۴ درصد نوبت اول را تزریق کردند.

بازرس ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه انتظار می‌رود مراسم و جشن‌های پیش بینی شده برای این روز‌ها در فضای باز و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار همچنین برای پنجشنبه پایان سال نیز تدبیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

سردار مهدی فرجی گفت: آموزش و پروش و دانشگاه‌های استان نسبت به برگزاری حضوری همه کلاس‌ها پیشگام شده تا دغدغه مسئولان به ویژه رییس جمهوری را رفع کنند.

او گفت: وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی صنوف و ارائه دهندگان خدمات مطلوب است، اما با وجود افزایش حجم مراجعه مردم به بازار و فروشگاه‌ها در آستانه سال جدید، رعایت  شیوه نامه ها از سوی مردم ضعیف است.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.