سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد کوچری آب رفت

معاون آبفای استان قم از کاهش ۵۰ درصدی حجم ذخیره آب سد کوچری خبر داد.

محمود سربندی فراهانی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی حجم سد کوچری به عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین‌کننده آب قم گفت: همین امر موجب کاهش سهم قم از سهم کوچری شده و بالاجبار میزان استفاده از چاه‌های شهری را برای تأمین آب شهر افزایش یافته است.

او با بیان این که افزایش استفاده از چاه‌ها، شوری آب را در برخی از مناطق بالابرده است، گفت: با این وجود سلامت آب به شدت تحت کنترل و روزانه ۲۲۰ آزمون از آب شبکه در حال انجام است تا مشکلی در زمینه وجود نداشته باشد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به این که در دو سال گذشته با شیوع کرونا سبک زندگی مردم تغییر کرده است، گفت: این موضوع در مصرف آب نیز خود را نشان داده به‌گونه‌ای که با وجود اجرای پروژه‌های مدیریت مصرف، شاهد افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب نسبت به قبل از شیوع کرونا هستیم..

فراهانی در ادامه با اشاره به مقارن شدن روز‌های پایانی سال با ایام مبارک نیمه شعبان گفت: این موضوع نگرانی‌های ما را در خصوص تأمین آب در روز‌های پایانی سال را به شدت افزایش داده است.

او با بیان این که به طور سنتی ۱۰ روز پایانی سال به دلیل شست‌وشو و گرم شدن هوا با افزایش مصرف مواجه هستیم، گفت: به نظر می‌رسد امسال با توجه به تقارن نیمه شعبان با روز‌های پایانی سال و آغاز تعطیلات نورزی، ماندگاری زائران در شهر قم بیشتر شود و ما با افزایش شدید مصرف مواجه می‌شویم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان در پایان با اشاره به کمبود منابع تأمین و کاهش ذخایر آبی استان، از مردم خواست ضمن صرفه‌جویی در مصرف، مصارف آب‌بَر خود را تا قبل از ۲۶ اسفندماه مدیریت کنند تا در دو روز آخر سال به‌ویژه در روز نیمه شعبان با مشکل کمبود و قطعی آب در شهر مواجه نشویم.

برچسب ها: مصرف آب ، آب و فاضلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.