سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی بیش از ۷۵۰ امدادگر هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت به مسافران نوروزی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از بازآموزی بیش از ۷۵۰ نجاتگر و امدادگر هلال احمر به منظور خدمت به مسافران نوروزی خبر داد.

غلامرضا صیادی گفت: به روزرسانی آموزش‌های امداد و بازآموزی این تعداد نیروی امدادگر و نجاتگر استان از ۱۸ اسفند به صورت مجازی آغاز شده و آزمون نهایی به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده تا شاهد خدمت‌رسانی موثر این گروه به مسافران در جاده‌های خراسان رضوی باشیم.

طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه کنونی آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد امسال اجرای این طرح پس از گذشت ۲ سال و پیش بینی حضور خیل مسافران و زائران با حجم بالای کاری مواجه است و کسب آمادگی، برنامه‌ریزی، تامین تجهیزات و به روز رسانی تجهیزات با حساسیت بیشتری انجام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تقارن اعیاد شعبانیه در کنار تعطیلات نوروزی موجب تقویت انگیره سفر برای بسیاری از دوستداران ولایت شده است و شهر مشهد را به عنوان یکی از گزینه‌های قطعی سفر انتخاب کرده‌اند.

او گفت: مرحله ارزیابی تجهیزات و آمادگی امدادی در تمامی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری انجام شده است و برطرف کردن نواقص پایگاه‌ها تا ۲۱ اسفند ماه پایان می‌یابد.

صیادی گفت: نوروز امسال علاوه بر ۲۶ پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های خراسان رضوی، سه تیم آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر (آنست)، واکنش سریع و امداد هوایی در کنار هشت پایگاه موقت مستقر در مسیر‌های پرتردد در قالب طرح امداد و نجات نورزی فعال هستند.

دبیر طرح نوروزی هلال احمر خراسان رضوی گفت: فعالیت تیم‌های سیار امداد و نجات در ایام اجرای طرح یاد شده محل ماموریت تیم‌های سیار امدادی به تناسب اوجگیری ترافیکی تعیین می‌شود و بر این اساس بین ۲۰ تا ۲۵ تیم در این قالب برنامه‌ریزی شده‌اند که اکثرا در اطراف مشهد خدمت می‌کنند.

او گفت:  علاوه بر این‌ها بیش از ۱۲ پست خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر نیز در  خراسان رضوی فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.