سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار از ویروس کرونا در خوزستان

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان به تشریح آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در استان پرداخت.

سیدمحمد علوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۵۲۴ نفر به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که در مقایسه با روز قبل ۵۲۲ نفر کمتر بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان از کاهش ۴۵ درصدی آمار ابتلا به کرونا در استان در هفته گذشته در مقایسه با هفته‌های قبل از آن خبر داد.

او  به مثبت شدن نتیجه آزمایش ۳۲۱ بیمار از تعداد یاد شده و کاهش ۴۸ نفری در مقایسه با روز قبل اشاره کرد.

آقای علوی می‌گوید:  در هفته گذشته آمار بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس به ترتیب ۳۳ و ۷ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان از بستری  ۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های خوزستان خبر داد که نسبت به روز گذشته ۱۸ نفر افزایش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول از  جان باختن  ۹ نفر در این مدت خبر داد که یک نفر کمتر از  روز قبل است.

آقای علوی  به بهبود یک هزار و ۳۹۲ نفر و افزایش ۳۵۲ نفری در مقایسه با روز گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تداوم تزریق واکسن، اما روند واکسیناسیون کُند و رضایت بخش نیست.

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان  می‌گوید: همچنان حدود ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط واکسن کرونا دریافت نکرده اند، ضمن اینکه ۴۳۸ هزار و ۹۱۴ نفر در تزریق دز دوم تاخیر دارند.

به گفته علوی؛ ۹۰ درصد جان باختگان کرونا کسانی هستند که یا از تزریق واکسن خودداری کرده بودند و یا روند واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راز موفقیت مدیریت بیماری کووید-۱۹ را واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک عنوان کرد.

حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه نکرده اند.

هم اکنون در خوزستان یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان هم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.