سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی هتل‌های فارس برای پذیرش مسافر در ایام نوروز

رئیس جامعه هتلداران فارس از آمادگی هتل‌های فارس برای پذیرش مسافر در ایام نوروز خبر داد.

حسن سیادتان گفت: در صورت کاهش محدودیت‌های کرونایی احتمالا پذیرش مسافر در ایام نوروز خواهیم داشت و در مقطع خاصی از فعالیت هتل‌ها قرار گرفته‌ایم و سطح اشتغال هتل‌های استان گاهی به ۶۰ و گاهی هم به ۲۰ درصد می‌رسد.

به گفته رئیس جامعه هتلداران فارس، هتلداران از فرصت محدودیت‌های کرونایی استفاده کرده و هتل‌ها را به روز و مجهز کرده‌اند.

او گفت: تسهیلات کرونایی ١٢ درصدی برای هتل‌ها پیش‌بینی شد که بسیاری از هتلداران از آن استفاده نکردند و بسیاری از هتل‌ها تلاش کردند تا تعدیل نیرو نداشته باشند، زیرا نیرو‌های هتلها، در شمار نیرو‌های تخصصی هستند و برای هر نیرو آموزش و وقت صرف شده است.

او، افزایش چند برابری گاز بهای هتل‌ها را از مهمترین چالش‌های فعلی پیش روی هتل‌ها ذکر کرد و گفت: ۱۰ درصد از خوراک پتروشیمی را باید هتل‌ها و حوزه گردشگری پرداخت کنند و با این میزان افزایش، هزینه‌ها و مخارج هتل‌ها بسیار سنگین شده و در این شرایط، هتل‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس از مجلس و دولتمردان خواست که گاز بها به قیمت قبلی بازگردد تا هتل‌ها بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

او گفت: تمام مراکز اقامتی استان برای نوروز آماده هستند و رزرو هتل‌ها از ابتد‌ای اسفند آغاز شده و برخی از هتل‌ها نیز ظرفیت آن‌ها پر شده است.

سید حسن سیادتان افزود: ۲۵ هزار تخت اقامتی در استان شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیر‌ها پذیرای مسافران نوروزی هستند.

او با بیان این که از سال ۹۸ تاکنون هتل‌ها و مراکز اقامتی در رکود به سر می‌بردند، اظهار داشت: البته این فرصت خوبی برای تجهیز، بازسازی و به روزرسانی هتل‌ها و مراکز اقامتی بود و هتل‌ها نیز در این زمینه ورود کردند.

رییس جامعه هتلداران استان فارس ادامه داد: فعالان عرصه گردشگری امیدوار هستند سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ آغازی برای فعالیت‌های گردشگری باشد و رونقی دوباره به هتل‌ها بازگرداند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.