سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود محیط‌ بان و امکانات پایش در محیط زیست کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه گفت: محیط زیست این شهرستان با کمبود محیط بان و امکانات محیط بانی مواجه است.

سید عبدالعزیز موسوی در دیدار با مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط زیست شهرستان کهگیلویه نیروی محیط‌ بان و امکانات کافی برای پایش و حفاظت در اختیار ندارد.

او  بر ضرورت توجه به رویکرد مشارکت مردم در مدیریت حفظ محیط زیست تأکید کرد و می گوید: حرکت به سمت حفاظت محلی و مردمی راهکار موثری است تا مردم در حفاظت و حراست از نعمت‌های بزرگ طبیعت و مناطق حفاظت شده در شهرستان ایفای نقش کنند.

موسوی با اعلام حمایت از این رویکرد گفت: طبیعی است ظرفیت‌های دولتی نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی حجم سنگین رسالت‌های موجود در حوزه حراست و حفاظت از محیط زیست باشد.

به گفته فرماندار کهگیلویه، دولت مدافع راهبرد مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌ نهاد در امور مختلف به ویژه محیط زیست است و در این مسیر باید گروه‌های مردمی را با آمادگی بیشتری به این سمت هدایت کنیم.

او گفت: تجارب در شهرستان حاکی از آن است که هر وقت به مردم رجوع کرده‌ایم آن‌ها برای کمک به دولت از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند و توسعه ظرفیت جامعه محلی تدبیری است که وقتی اجرایی شود با توجه به انگیزه و همراهی همیشگی مردم منطقه قطعا نتایج درخشان‌تری نیز به همراه خواهد داشت.

موسوی با تأکید بر اهلیت و صلاحیت گروه‌های مردمی می گوید: استفاده از ظرفیت خلاق دهیاری‌ها و سمن‌های باتجربه و کارنامه‌دار به پیشبرد برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کمک می‌کند.

او گفت: سازمان محیط زیست تدابیر لازم در این خصوص را در راستای نظارت و حفظ و حراست از حیات وحش موجود در مناطق خائیز و موارد مشابه به صورت جدی دنبال کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.