سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی استاندار ایلام:

پروژه‌های زیرساختی اربعین در ایلام شتاب می‌گیرند

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به زمان اندک تا اربعین ۱۴۰۱، پروژه‌های زیرساختی اربعین در ایلام شتاب می‌گیرند.

به گفته آقای سعید هژبری، برای اربعین پروژه‌های مختلفی در حوزه راهسازی، آب، برق و… در حال اجرا است که در چند سال اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

او با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در مهران برای تسهیل در تردد زوار اربعین گفت: از همه زیرساخت های اربعین بازدید به عمل می‌آید.

هژبری گفت: روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و همچنین روند اجرای آن‌ها بررسی و اولویت بندی شده و ماهانه مصوبات پیگیری می‌شود و در تدارک این هستیم که بتوانیم پذیرای خوبی برای زوار اربعین باشیم.

معاون استاندار ایلام گفت: یکی از اولویت‌های مهم و قابل توجه در زیرساخت اربعین برای سال آینده بحث تامین آب پایدار در مسیر زوار به ویژه در پایانه برکت است.

او گفت: برای این منظور یک باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی ایجاد شده، خط انتقال این آب به طول ۱۲ کیلومتر اجرا شده و یک دستگاه پمپاژ با مخزن ۷۰۰ مترمکعبی و حصارکشی انجام شده است.

آخرین وضعیت آبرسانی به پایانه مرزی

او گفت: بنابراین برای تامین آب پایدار در پایانه برکت در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد، اما موضوع مهمی که وجود دارد تامین آب سرد و خنک سازی آب با توجه به برگزاری اربعین در فصل گرما است.

هژبری گفت: نصب آبسردکن‌ها در مسیر تردد در دستور کار است.

او گفت: همچنین دیگر موضوع مهمی که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد موضوع دفع فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب پایانه مرزی مهران است.

معاون استاندار ایلام گفت: ۹۵ میلیاد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری برای این طرح‌ها مصوب شده که به زودی این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.

برچسب ها: مرز مهران ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.