سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت مشهد:

آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست داده است

امام جمعه موقت مشهد گفت: امروز قدرت و توان امریکا رو به ضعف و افول است و این کشور سلطه خود را در منطقه ما از دست داده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد گفت: با اینکه آمریکا در منطقه مزدور دارد و نفوذی و مرتب دارد توطئه می‌کند اما سلطه خود را در منطقه از دست داده است و دیگر بر عراق و بحرین و افغانستان و سوریه سلطه ندارد و دیگر مسلط بر این کشورها نیست.

او گفت: روزی آمریکا تصمیم گرفت  نه تنها حزب الله را از بین ببرد بلکه تمام شیعیان لبنان را از بین ببرد؛ اما لبنان نه تنها آمریکا بلکه اسرائیل را نیز بیرون کرد و در جنگ ۳۳ روزه فاتح شد؛ امروز جبهه مقاومت در تسلط بر آزاد کردن منطقه  رو به افزایش قدرت و توان و آمریکا رو به ضعف و افول است ملت ایران چند دهه است که از امریکا نمی‌ترسد چرا که ندای ملکوتی امام خمینی به ما فهماند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز از هر روزی باید بیشتر نترسد؛ از کدام قدرت آمریکایی که حزب الله بیرونش کرده یا انصار الله از پای درش آورده و حشد الشعبی جلوی ورودش را به عراق گرفته، باید بترسیم؟

امام جمعه موقت مشهد گفت: جبهه مقاومت، جبهه گسترده داعش را که از ۸۰کشور دنیا نیرو گرفته بود و 85درصد سرزمین سوریه را اشغال کرده بود و در موصل عراق حکومت تشکیل داده بود و حمایت مالی آل سعود خائن پشت سرش بود و حمایت‌های اطلاعاتی و نظامی امریکا پشت سرش بود؛ فرانسه و انگلیس و بعضی از کشورهای مزدور عربی نیز به او کمک می‌کردند و این بساط جمع شد  هر چند قرار نبود از نظر آمریکا  جمع شود بلکه قرار بود حکومت ایران را از پای در آورد و حکومت داعش را در جهان اسلام بنا کند و جبهه مقاومت آن را زمین‌گیر کرد و از بین برد.

حجت الاسلام فرزانه گفت: پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار تشکیل جامعه اسلامی در کشور و رسیدن به تمدن  نوین اسلامی، اهداف انقلاب است که باید همیشه جلوی چشم انسان روشن باشد. شهید بهشتی می‌فرمودند برای یک حرکت موفق وسالم  اولین چیزی باید مشخص و روشن باشد هدف است وگرنه متوقف می‌شوید.

منبع: تسنیم

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.