سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

سازمان های مردم نهاد نقش موثری بر حفظ یوز ایرانی دارند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها در سبزوار درخواست پیگیری برای حمایت از یوز ایرانی را داریم.

مهدی اله پور گفت: از قانون‌مند شدن و ثبت قانونی و تکمیل نمودن روند مراحل قانونی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی در سامانه وزارت حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

پس از ثبت قانونی سازمان‌های مردم نهاد در سامانه وزارت کشور، می‌توان از اعتبار‌های ملی در خصوص کمک به این تشکل‌ها برای پیشبرد اهداف سازمانی که حفظ و حراست از گونه‌های زیستی و حیات وحش کشور می‌باشد، اقدام نمود و به فرهنگ سازی، آگاهی سازی و آموزش خصوصاً در روستا‌های مجاور مناطق حفاظت شده توسط سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های محیط زیستی تأکید نمود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی که با حضور سمن‌های محیط زیست سبزوار در این شهرستان برگزار شد، گفت: ایجاد سازمان حفاظت محیط زیست بر پایه سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست بنا شده است و در حال حاضر نیز تعامل و همراهی خوبی با سازمان‌های مردم نهاد شروع شده و مستمر خواهد بود.

اله پور گفت: برخی از مناطق سبزوار، مناطقی مناسب برای زیست یوز پلنگ است و از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها درخواست پیگیری برای حمایت از این گونه را داریم.

او گفت: مناطق پروند و ریوند که همجوار منطقه توران استان سمنان قرار گرفته است، توانایی احیاء برای زیستگاه یوزپلنگ را دارد و از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست نیز حمایت و پشتیبانی کامل را خواهیم داد و اینکه با احیاء وضعیت جمعیتی آهو در این مناطق به عنوان طعمه یوزپلنگ و حفاظت از این گونه‌ها توسط محیط بانان، بتوانیم احیاگر این گونه ارزشمند در سطح شهرستان و مناطق آن باشیم.

به گفته اله پور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان دچار کمبود اعتبارات و امکانات کافی است و خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

او گفت: نذر طبیعت و نذر ضامن آهویی که در سبزوار به همت سازمان‌های مردم نهاد و اداره حفاظت محیط زیست سبزوار و با کمک مردم اتفاق افتاد، کمک بسیار بزرگی به حفظ گونه‌های محیط زیستی شهرستان نمود و درخواست داریم که این اتفاق ادامه دار باشد، زیرا با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی بتوانیم با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی که به وظیفه مندی مردم در قبال محیط زیست اشاره می‌نماید، به نحو احسن حفاظت و حمایت لازم را از تنوع زیستی این شهرستان داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.