سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سینما؛ مهمترین رسانه تفریحی مردم/ باید به جای گرانی بلیت، درام جذاب ساخته شود

محمدتقی فهیم گفت: در سایر کشور‌ها برای حل بحران مخاطب در سینما بلیت را گران نکردند؛ بلکه درام جذاب ساختند.

در آستانه آغاز اکران‌های نوروزی، قیمت بلیت سینما‌ها ۴۵ هزار تومان شد. این افزایش قیمت ۵۰ درصدی (در سینماهای مدرن) واکنش منتقدان و مردم را در پی داشت.

محمدتقی فهیم در این باره به خبرنگار ما گفت: کشور‌های موفق در دنیا برای حل بحران مخاطب در سینما بلیت را گران نکردند بلکه درام جذاب ساختند.

به گفته او اگر قرار باشد کالای فرهنگی را با دیگر اقلام مصرفی مقایسه کنیم، باید قیمت از این هم بالاتر باشد؛ اما این شیوه ارزیابی لطمه اساسی به هدف می‌زند.

فهیم با اشاره به تجربه مشابه در دیگر کشور‌ها می‌گوید: سینمای هالیوود در چنین بحرانی قیمت‌ها را پایین آورد و در عوض تولید را استودیویی و ارزان‌تر کرد.

به گفته او مهمترین رسانه تفریحی مردم سینماست. سینما کالایی برای توده مردم است، هیچ کجا سینما را جز موارد مصرفی طبقه بالای جامعه لحاظ نمی‌کنند. اگر چنین باشد برای آن‌هایی که دستشان به دهنشان می‌رسد قیمت بلیت فرق نمی‌کند. فهیم می‌گوید، این پاشنه آشیلی است که سینما را از سبد مصرف مردم حذف کرده است.

این منتقد معتقد است، باید قیمت بلیت را ۱۵ هزار تومان عنوان کنند تا بیشتر در دسترس مخاطب باشد. فیلم‌ها باید با مردم کوچه و بازار ارتباط برقرار کنند و مسئولین سینمای ما را با سینمای محله‌های پایین دست و حاشیه نشین در آمریکا مقایسه کنند نه سینمای محله‌های پول دار در غرب.

فهیم گران کردن بلیت را برای مردم بدون سود می‌داند و می گوید: فیلمی که امسال ۱ میلیون بیننده داشته سال بعد ۲۰۰ هزار نفر بیننده خواهد داشت و اینکه پراید گران شده پس سینما هم گران شود، تفکر درستی نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.