سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری وزارت دفاع روسیه در خصوص آزمایشگاه های مخفی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اسنادی را فاش کرده که می‌گوید آزمایشگاه‌های زیستی آمریکا در اوکراین مشغول انجام تحقیقات در مورد ویروس کرونا در خفاش بوده اند.

سرلشکر «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است».

به گفته این وزارت‌خانه، یافته‌ها نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ بر روی عوامل بیماری‌زای پرندگان، خفاش‌ها و خزندگان در اوکراین تحقیق کند و امکان انتقال بیماری تب خوکی آفریقایی و سیاه زخم از طریق این حیوانات را بررسی کند.

وزارت دفاع روسیه گفته است آمریکایی ها اسناد را از آزمایشگاه های کی‌یف خارج کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه قبلاً اطلاعاتی را ارائه داده بود که نشان می‌داد آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است.

چین: فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک کوه یخ است

در همین ارتباط، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتی در صفحه رسمی خود نوشت: «فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک کوه یخ است. تعداد کل آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا ۳۳۶ تا است که در ۳۰ کشور تحت کنترل آن وجود دارد».

سخنگوی وزارت خارجه چین، پیش‌تر از آمریکا خواسته بود تا در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی خود در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.

در حالی که آمریکا در ابتدا اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های جنگ زیستی خود در اوکراین را «جعلی» خواند، روز سه‌شنبه، ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی وجود «تاسیسات تحقیقات بیولوژیکی» با بودجه آمریکا در اوکراین را تایید کرد.

مسکو سال‌ها نگرانی خود را در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه آمریکا در اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از جمله قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان و گرجستان ابراز کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۷:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
ارژنگخ
۱۹:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خیلی ببخشید داداش،شما چگونه میخواهید به ابر قدرت و سوپر پاور جهان حمله کنید!؟؟یا کدام کشور میخواهد اینکار را به عهده بگیرد؟
سبحان
۱۹:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
باید درستی این موضوع بررسی بشود و در صورت تایید به شدت آمریکا مورد بازخواست قرار بگیرد،بخاطر این بلایی که سر میلیون ها انسان آورده است.
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
روس پرستان فریب این دروغهای مسکو رو نخورند.
روزی آمریکاهم با همین دروغ به عراق حمله کرد.
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
درود بر امریکا. پوتین قهرمان ملی ماست. بیل گیتس قاتل می خواهد همه ی ما را بکشد. ای خدا! ببینم روزی که پته ی آمریکای کثیف رو آب بیفته.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
به همین دلیل بارها تاکید کردیم چون کرونا یک ویروس دستکاری شده است واکسنش هم میتواند بخشی از پروژه باشد شما را به خدا به این نکته از دید پدافند زیستی توجه کنید و با اعمال زور و تحکم اصرار نکنید تمام جمعیت هدف واکسینه شوند دشمن در صدها ازمایشگاه سلاح بیولوزیک می سازد ولی جناب وزیر حتی زحمت بررسی عوارض واکسن چنین ویروسی را به خود نداده است
علی110
۲۳:۵۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
ای وای از این ها که به هر چیزی که نگاه میکنن اولین چیزی که به ذهنشون میرسه اینه که چطور ازش سلاح بسازن...پرنده چرنده خزنده میکروب ویروس ...برعکس چینی ها که هر چی میبینن اول فکر میکنن میشه خوردش یا نه...
از دور که نگاشون میکنی میگی وای چقد اینا تو مفاهیم انسانی و فلسفه عمیق و چقد متمدن هستن ولی تو میدان عمل ته فلسفشون میشه همون قانون جنگل...نخوری میخورنت نکشی میکشنت نزنی میزننت...
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که روسیه شما رو پیچونده
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
بايد چين -روسيه- با همكاري ايران-كره شمالي -كوبا- و هر كشوري كه از رژيم آمريكا زخم خورده براي نابودي اين رژيم متحد شوند تا دنيا از شر اين خباثت راحت شود.
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
جالبه جنیفر ساکی تکذیب می‌کنه ولی ویکتوریا نولاند در جواب سناتور مارکو روبیو تایید کرد این آزمایشگاهها رو در اوکراین دارند و نگرانند دست روسها بیافته. پی دی اف یه قرارداد بین وزارت دفاع آمریکا و دولت اوکراین به ارزش ۱۵ میلیون دلار برای تحقیقات روی سلاحهای بیولوژیک در اوکراین هم هنوز روی سایت وزارت خارجه دولت آمریکا در دسترس عمومه و هنوز حذف نکردند
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چنین چیزهای ازعوارض سیستم سرمایه داری محض است! چون فقط وفقط به سرمایه توجه داره بدورازاخلاق وانسانیت! ایجاد بحرانها وجنگها برای فروش سلاح/برده داری نوین وقاچاق انسان والبته اندامهای انسان/موادمخدر/ایجاد بیماریها توسط مافیای جهانی دارو والبته بیماروضعیف کردن کشورهای هدف ( اینکارحتی با پهپاد وپخش مواد آلوده هم امکان پذیراست) و....
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
توالی ژنی کشف شده در کرونا قبلا توسط شرکت مدرنا ثبت اختراع شده بوده. فاکس نیوز یه کارشناس آورده بود برای ماستمالی کردن میگفت برای درمان سرطان روش کار میشده احتمالا یکی تصادفی آلوده شده و به بیرون منتقل کرده. یعنی کثیف تر این یانکیها فقط اربابهای صهیونیستشونند
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فریب دروغ روسیه رو نخورید. میخواهد روی جنایاتش سرپوش گذارد.
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا باید هر چه سریعتر نابود بشه
andromeda
۲۲:۳۷ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
اول کارت ملی ما رو بدید بعدا برید امریکا رو نابود کنید