سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای عالی استان‌ها خبر داد

طرح مشترک وزارت کشور و شورای عالی استانها برای مهاجرات از شهرها به روستاها

سروری گفت: قرار بر این شد یک کارگروه مشترکی بین شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور ایجاد شود تا زمینه‌­ای را فراهم کنیم که مهاجرت از شهر به روستا انجام شود.

پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: ما باید بتوانیم شناسنامه‌ای برای شهر‌ها و روستا‌ها تهیه کنیم و بانک اطلاعاتی دقیقی از ظرفیت‌­ها، معضلات و مشکلات این سکونتگاه‌ها جمع‌­آوری کنیم تا راهکار‌های مناسب برون رفت از مشکلات را تدوین کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: قرار بر این شد یک کارگروه مشترکی بین شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور ایجاد شود تا شاخص­‌های مهم و قابل احصائی را تدوین کند تا بتوانیم شهر‌ها و روستا‌های موفق را شناسایی کنیم و برای این موفقیت الگوسازی کنیم و از این رهگذر زمینه‌­ای را فراهم کنیم تا مهاجرت از شهر به روستا انجام شود.

سروری گفت: ما باید روستا‌های موفق در جذب جمعیت را شناسایی کرده و دلایل موفقیت آن‌ها را بررسی کنیم و از آن الگو‌های قابل تعمیم استخراج کنیم.

سروری با طرح این پرسش که چرا امروز با طرح مدیریت یکپارچه شهری که به عنوان یک مطالبه قانونی است، اینگونه برخورد می‌شود؟ گفت: چرا برخی از سازمان‌ها در خصوص تصویب و اجرای این طرح مقاومت می­‌کنند؟ بنابراین ما باید به جد دنبال این مسئله باشیم.

به گفته رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به جمعیت ۱۰ میلیونی تهران، شهرداری این شهر قسمت بیشتر محصولات کشاورزی مورد نیاز شهروندان را تامین می‌کند؛ بنابراین ما اگر یک تفاهمنامه دقیق با شهرداری تهران امضا کنیم می‌توانیم به آرزوی دیرینه نظام در خصوص عرضه درست و مستقیم محصولات کشاورزی، برسیم تا هم تولید کننده به سود مناسبی دست پیدا کند و هم مصرف کننده راضی باشد. بعد‌ها می‌شود این شیوه را به شهرداری کلان شهر‌های سراسر کشور تعمیم داد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.