سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف مولکول آلی برای تشکیل حیات اطراف یک ستاره

اخترشناسان ماده‌ای شیمیایی کشف کرده اند که با نام دی‌متیل اتر شناخته می‌شود و یکی از عناصر سازنده حیات است.

اخترشناسان این ماده شیمیایی که با نام دی‌متیل اتر شناخته می‌شود و یکی از عناصر سازنده حیات است را در یک صفحه تشکیل‌دهنده سیارات اطراف ستاره جوان "IRS ۴۸" کشف کرده اند.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که این مولکول‌های بزرگ می‌توانند در سیارات هنگام شکل‌گیری وجود داشته باشند. به گفته این تیم، دی متیل اتر از ۹ اتم تشکیل شده و به همین دلیل بزرگترین مولکول آلی پیچیده کشف شده در صفحه تشکیل دهنده سیارات است.

با استفاده از آرایه میلی‌متری آتاکاما (ALMA) در شیلی، محققان به دنبال نشانه‌های شیمیایی مختلف در صفحات اطراف این ستاره جوان بودند.

این ستاره که با نام "Oph-IRS ۴۸" شناخته می‌شود، در صورت فلکی اوفیوخوس (Ophiuchus) قرار دارد و دارای صفحه‌ای است که به طور گسترده توسط ستاره‌شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است. درک ما از نحوه شکل‌گیری سیارات را متحول کرده و احتمالاً بازتابی از چگونگی شکل‌گیری زمین در ۴.۵ میلیارد سال پیش است.

پیش از این، مولکول‌های آلی کوچک‌تر دیگری مانند فرمالدئید در داخل این صفحه یافت شده بودند و این موضوع محققان را ترغیب کرد تا ببینند چه چیز دیگری در غبار پنهان شده است.

محققان به طور آزمایشی متیل فورمات را شناسایی کردند، مولکولی پیچیده شبیه دی متیل اتر که در مولکول‌های آلی بزرگ‌تر قرار دارد.

ناشانتی برانکن، (Nashanty Brunken)، دانشجوی کارشناسی ارشد در رصدخانه لیدن گفت: با توجه به این نتایج، می‌توانیم درباره منشا حیات در سیاره‌ خود اطلاعات بیشتری کسب کنیم و بنابراین ایده بهتری از احتمال تشکیل حیات در سایر منظومه‌های سیاره‌ای به دست آوریم.

این یافته‌ها در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده اند.

منبع: دیلی‌میل

برچسب ها: اخترشناسان ، سیاره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.