سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان اردبیلی ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز تهیه کنند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: شهروندان ماهی قرمز شب عید خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

بهلول تکلوی گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های پوستی و گوارشی در انسان (به ویژه کودکان) از طریق تماس مستقیم با ماهیان زینتی و قرمز منتقل می‌شود، خرید از مراکز فروش مجاز و بهداشتی مسقف دارای مجوز، لوازم شست و شو و ضدعفونی مناسب صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: اگر افراد سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارند، برای دست زدن به ماهی، ظروف نگهداری و آکواریوم باید از دستکش استفاده نمایند و با رعایت بهداشت فردی، کودکان خود را از دست زدن و بازی کردن با ماهی بازدارند.

به گفته او  شهروندان می‌توانند برای ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی از محلول نمک طعام سه درصد، پرمنگنات پتاسیم، پرکلرین و یا بتادین استفاده نمایند و آب تعویض ماهی را مستقیم در چاه فاضلاب تخلیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار نسبت به تخلیه آب در معابر عمومی و یا باغچه، گفت: رعایت توصیه‌های دامپزشکی و برنامه‌ریزی بهداشتی در این راستا در جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بسیار موثر است و مانع بروز مخاطرات بهداشتی خواهد شد.

تکلوی می گوید: انتظار می‌رود شهروندان پس از عید نوروز با خودداری از رهاسازی ماهی‌های تزیینی در رودخانه‌ها و برکه‌ها، آنها را در محل‌های مناسبی که از سوی شهرداری‌ها مشخص می‌شود، رهاسازی نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.