سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم در برابر پیامک‌های جعلی سامانه ثنا هوشیار باشند

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: ارسال لینک‌های جعلی با نام سامانه «ثنا» ترفند کلاهبرداران برای سرقت آنلاین حساب‌های بانکی یا اطلاعات شهروندان است.

سرهنگ فدائیان گفت: روند کلاهبرداری هکر‌ها از مردم به وسیله ارسال لینک‌های آلوده و جعلی با نام سامانه «ثنا» رو به افزایش است و در این کلاهبرداری‌ها، پیام‌هایی حاوی ابلاغ امنیتی برای گوشی تلفن همراه شهروندان ارسال می‌شود که در آن یک لینک درج شده و شهروندان را دعوت می‌کند که از طریق این لینک ابلاغ امنیتی یا شکوائیه خود را مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان می گوید: هنگام ورود شهروندان به این لینک، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود برنامه سامانه ثنا را که یک بدافزار است، روی گوشی خود نصب کنند و پس از نصب شدن این بدافزار توسط شهروندان، کنترل پیامک تلفن همراه آن‌ها در اختیار هکر قرار می‌گیرد و به یک درگاه پرداخت جعلی برای واریز دو هزار تومان بابت مشاهد ابلاغ امنیتی یا شکوائیه خود هدایت می‌شوند. هنگامی که قربانیان، اطلاعات کارت اعتباری خود را در این درگاه وارد می‌کنند، این اطلاعات توسط هکر به سرقت می‌رود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، اعلام کنند و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند

برچسب ها: پیامک جعلی ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.