سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رئیس جمهور

۴۸ طرح با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار در دولت سیزدهم آغاز شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از آغاز دولت سیزدهم ۴۸ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلار آغاز شده است.

سیدمحمد حسینی گفت: علاوه بر بخش صنعت و معدن، در حوزه نفت طرح‌های بزرگی آغاز شده که بی تردید حاصل آن رونق اشتغال و اقتصاد کشور است.

شامگاه چهارشنبه در کنگره ملی بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با عنوان «مصلح شرق» در مسجد جامع شهرستان اسدآباد برگزار شد.

او در ادامه گفت: دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند و در این خصوص مصمم است و فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار را تسهیل و سرعت می‌بخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت تحول گرا و عدالت خواه در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی کار‌های خوبی انجام داده تا روند خدمت به مردم تسریع شود.

حسینی گفت: برخی مشکلات کشور محصول کم‌کاری، تعلل و رخوت در گذشته است واین دلسردی مردم باید جبران و به شور نشاط اجتماعی تبدیل شود و در این خصوص تمام بدنه دولت اعم از مدیران ارشد میانی و تمام کارکنان دولت وظیفه سنگینی به عهده دارند.

او گفت: پرتاب ماهواره نور ۲ به فضا افتخار آفرین بود و این موفقیت سپاه موجب تقویت اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، اتحاد، همبستگی و یگانگی را از ویژگی‌های ملت ایران دانست.

حسینی گفت: پرهیز از تفرقه و چندصدایی و انزوا موضوع مهمی بود که سیدجمال الدین اسدآبادی به کرات آن را به مسلمانان هشدار داد و در این راه جان خود را فدا کرد.

او گفت: انقلاب اسلامی از تجارب حرکت سیدجمال، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت استفاده کرد و مسیر درست را با همراهی مردم پیدا کرده و بدون نیاز به مبارزه مسلحانه، رژیم مورد حمایت آمریکا و اروپا را ساقط کرد.

حسینی، سیدجمال الدین اسدآبادی را انسانی شجاع و جسور دانست که با سفر‌های خستگی ناپذیر به اقصی نقاط جهان ندای اتحاد و آزادی ملت‌های مسلمان را سر داد.

 نشریه «عروه الوثقی» به عنوان اثر برجسته منادی آزادی سیدجمال الدین اسدآبادی است.

او گفت: این نشریه نقش مهمی در روشنگری ملت‌ها داشت که کشور‌های انگلیس و فرانسه آن را برنتابیدند و انتشار آن را متوقف کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، استبداد ستیزی و استعمارگریزی، سیدجمال الدین اسدآبادی را الگویی کامل و بی نقص برای ملت ایران دانست.

حسینی گفت: «تفرقه بینداز و حکومت کن» شعار اروپایی هاست، اما سیدجمال نقطه مخالف این شعار را فریاد می‌زد تا روح جهاد و مبارزه در مسلمانان بیدار شود.

او گفت: روحیه خودباختگی و تسلط استعمار در ملت ایران از بین رفته و خودباوری و اعتماد به نفس جایگزین آن شده، اما هنوز هم به آموزه‌ها و آرمان‌های این مصلح بیدارگر به شدت نیاز داریم تا گرفتار فتنه و توطئه آمریکا نشویم.

کنگره «مصلح شرق» ۱۸ و ۱۹ اسفند در اسدآباد، زادگاه این عالم برجسته در حال برگزاری است و امروز با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و فردا با حضور وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.