سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور:

مردم بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور از پرداخت بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در ۱۱ ماهه امسال توسط مردم خبرداد.

محمدطاها مهری، امروز در آئین اختتامیه جشنواره زکات در خلیل آباد خراسان رضوی گفت:  در مدت ۱۱ ماه، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان، مردم خراسان رضوی زکات واجب و مستحب پرداخت کرده اند.

جشنواره زکات به منظور برافراشته شدن عَلَم زکات در ۲۱ روستای خلیل آباد از آبان ماه ۱۴۰۰ کلید خورد و امروز اختتامیه آن با حضور مسئولان محلی، استانی و کشوری و نیکوکاران برگزار شد.

او گفت: یکی از راه‌های درمان و ریشه کن کردن فقرمطلق انجام فریضه الهی زکات است و هر چه برای اجرا و ترویج این فریضه الهی تلاش کرده و قدم برداریم، در واقع قدمی برای گشاده شدن سفره مستمندان و نیازمندان برداشته ایم.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور گفت: آنچه تاکنون در کمیته امداد انجام دادیم و انجام می دهیم پرداخت مستمری و وجوهات شرعیه مسکن است، اما باید کمک ها و انفاقات و وجوهات شرعی و زکاتی که جمع اوری می شود تبدیل به منابع پایدار برای اشتغال و توانمند سازی خانواده های مستمند شود به گونه ای که تکیه گاهی برای زندگی ابرومندانه و شرافتمندانه خانواده ها شود.

مهری گفت: قانون زکات در سال ۹۰ به تصویب رسیده و بیش از ۹ وزارتخانه، سازمان، نهاد ‌و دستگاه اجرایی به عنوان اعضای مرکزی در شورای زکات حضور دارند و کمیته امداد به عنوان عضو و دبیر این شورا فعالیت دارد.

او گفت: این سازمان ها بر اساس قانون باید فریضه زکات را دنبال کنند و در استان ها و شهرستان ها نیز این شورا با حضور مدیران دستگاه های اجرایی نیز فعالیت داشته و نمایندگان ولی فقیه در شهرستان ها نیز به عنوان روسای این شورا فعالیت دارند.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور گفت: بیش از ۳۵۰ روحانی در کشور مسئولیت مستقیم جمع آوری زکات را در کشور برعهده داشته و بیش از سه هزار مبلغ زکات و عمل افتخاری در سطح کشور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت دارند.

مهری گفت: به دستور ریاست کمیته امداد از سال آینده ، داشبورد زکات در اختیار نمایندگان ولی فقیه در استان ها، قرار می‌گیرد و در نرم افزار جامعه زکات، داشبورد زکات در اختیار اعضای شورای در خصوص نحوه هزینه کرد آن قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.