سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محبی نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات خودرو از تحریم کنندگانِ ایران ممنوع شود

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان می‌گوید: طرح واردات خودرو و قطعه نیازمند ساماندهی است، باید واردات خودرو از کشور‌هایی که صنعت خودروی ما را تحریم کردند، را ممنوع کنیم.

آقای آرش محبی نژاد می‌گوید: ارزی که برای تولید داخل در نظر گرفته شده است را نباید به واردات سایر اقلام اختصاص داد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان می‌گوید: باید مبنای تعرفه واردات خودرو حقیقی شود (تغییر از ارز ۴۲۰۰ تومانی) و نظام تعرفه‌ای از ضربه به تولید داخل در قبال واردات جلوگیری کند.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت گفته بود: تعرفه واردات خودرو برای سال آینده فعلاً تغییری ندارد و بر اساس همان تعرفه‌های قبلی است. تعرفه از ۴۰ درصد آغاز و تا مرز ۷۵ درصد بر اساس حجم موتور خودرو اعمال می‌شود.

همچنین صالحی نیا می گوید: همیشه تعرفه واردات حداکثر تا ۱۵ بهمن به دولت پیشنهاد می‌شود و دولت نیز آن را تصویب می‌کند، اما امسال تعرفه واردات خودرو به دلیل اینکه امکان واردات وجود نداشت، پیشنهاد نشد، اما با عملیاتی شدن این موضوع اگر کسانی که مرتبط هستند پیشنهادی برای کاهش یا افزایش داشته باشند در دولت قابل بررسی است.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در برنامه نگاه یک از آزاد شدن واردات خودرو در خرداد سال آتی خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
مردم از اجناس و کالاهای آشغال و بی کیفیت چینی خسته شدن
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
با عدم همکاری با شرکت هایی همچون سامسونگ و الجی و پژو و رنو و... فقط خودتون ضرر می کنید و در انزوا قرار می گیرید. کشوری موفقه که بیشترین همکاری با شرکت های غول پیکر دنیا داشته باشه.
الان از وقتی که واردات از سامسونگ و الجی ممنوع شده کالاهای ایرانی چند برابر گرون شدن.
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
یعنی آشغالهای روسی رو می خواهید وارد کنید؟؟؟؟تفاهم نامه امیر عبداللهیان این بود؟؟؟؟روسیه یه کارته سوخته شده ،،عاقل باشید ،نگذارید کوبا و ونزویلا بشیم فقط بزارید ایران بمونیم
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
داره کم کم نونشون آجر میشه...
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
رو راست بگید فقط ماشین چینی وارد میکنیم ..آخه ایران با کدام کشور قدرتمندی رابطه داره که صنعت درست حسابی داشته باشه ...مردم فکر کردند حالا آزاد سازی میشه میتونن بهترین ماشین های اروپایی را سوار بشن
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
درسته ما باید بهترین خودروهای مدرن ساخت چین و ونزوئلا و کره شمالی و روسیه را وارد کنیم.تا با اهدای جان ناقابل خود از صنعت این کشورها مانند دو دخودرو ساز زحمت کش ایران خودرو و سایپا حمایت کنیم.اگ بتوانیم خودرو ساخت غزه و صنعا و جنوب لبنان و سوریه را هم وارد کنیم ،دیگر نیازی به بودجه های جهاد تببیین هم نیست.ما باید دوستان فقیر خود را حمایت کنیم.نفت مجانی بدهیم و خودرو با کیفیت از آنها بخریم.چند برابر قیمت جهانی به مردم همیشه درصحنه بفروشیم و‌صنعت خودرو کره،ژاپن،امریکا،آلمان،فرانسه،انگلیس و تایوان را نابود کنیم.
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
یه نظرم طرح بسیار خوبیه و باید ممنوعیت واردات از تحریم کنندگان طولانی مدت ادامه داشته باشه. میتونه نوعی تنبیه و درس عبرت برای تحریم کنندگان باشه . اما متاسفانه فکر نمیکنم یه سری مسئولان همکاری لازم رو داشته باشن و چه بسا در راستای منافع تحریم کنندگان ، مانع تراشی هم بکنن !
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با قطع واردات خودتون ضرر می کنید ، اون موقع کالاها انحصاری و مافیایی میشن و رقابت از بین میره و کیفیت میاد پایین و قیمت ها بالا میره.
شرکت هایی همچون سامسونگ و الجی انقدر گردن کلفت و ابرقدرت هستند که کل بازار دنیارو گرفتن دستشون و احتیاجی به ایران ندارن.
به نظر میاد اینایی که در داخل کشور با واردات مخالفن ، اینا دستشون با سودجویان تو یه کاسه است.
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
تو بگو دوست داری از کجا وارد بشه تا از همونجا وارد کنن!
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
خوب بفرمایید واردات انجام نشه همون آش و همون کاسه . خودرو ساز هم هر کاری دلشون خواست بکنند فرغون هم به جای ماشین به ما دادند حرف نزنیم. جمع کنید این بساط را . اگه خودرو سازان معرفت داشتند به احترام مردم خودرو ایمن دست ملت می دادند