سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکیبا:

نیمی از تست‌های پی سی آر گرفته مثبت است

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در چند روز اخیر نتیجه حدود نیمی از تست‌های پی سی آر گرفته مثبت می‌شود و نیاز است که مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

سارا شاه آبادی گفت : در حال حاضر جواب حدود نیمی از تست‌های PCR در استان مثبت می‌شود و مردم باید جدی‌تر از گذشته نسبت به رعایت دستورالعمل ها دقت داشته باشند.

به گفته معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در حال حاضر در بازه نزولی موج جدید کرونا قرار گرفته ایم، اما همه چیز بسته به رفتار بهداشتی مردم دارد و چنانچه رعایت نکنند امکان استمرار این موج و حتی اوج گیری دوباره آن وجود دارد.

نتیجه تست کرونا به عوامل مختلفی از جمله شرایط فیزیولوژی بدن هر فرد، میزان آلودگی ویروسی در بدن، زمان نمونه گیری، نمونه گیری مناسب و... بستگی دارد و هریک از این عوامل می‌تواند در منفی شدن کاذب نتیجه تست موثر باشد. بطور مثال فردی که بلافاصله بعد از شروع علائم اقدام به دادن تست می‌کند، احتمال منفی شدن نتیجه آن بالاست.

بهترین زمان برای انجام تست کرونا سه تا چهار روز بعد از شروع علائم است.

با گذشت حداقل دو روز از شروع علائم در افراد مبتلا، نتیجه تست PCR بسیاری افراد مثبت شده و معمولا بعد از گذشت هفت تا ۱۰ روز نتیجه تست منفی می‌شود.

احتمال منفی شدن کاذب نتیجه برخی تست‌های PCR، وجود دارد در همین راستا توصیه می‌شود افراد بیشتر از نتیجه تست، به علائم بیماری دقت کنند.

وقتی فردی دارای علائم بارز است و نتیجه تست هم منفی شده، باز هم توصیه می‌شود این افراد خود را یک بیمار مبتلا به کرونا فرض کرده و در قرنطینه بمانند.

شاه آبادی می گوید: توصیه ما به تمام افراد این است که هر نوع علائم مشابه سرماخوردگی را کرونا فرض کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه را جدی بگیرند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.