سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرا طرح انتقال آب با لوله به طول ۷۸۰ کیلومتر در اراضی کشاورزی خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اجرا طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی در اراضی کشاورزی استان خبرداد.

محمد اورانی گفت:امسال ۷۸۰ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی با اعتباری معادل ۷۲۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

۳۶۳هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می‌کنند، بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

او گفت: این میزان اجرای طرح انتقال آب با لوله و کانال بتنی از محل اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری سال ۹۸ و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین و اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های بردسکن با ۹۷ کیلومتر، رشتخوار با ۸۷ کیلومتر و سبزوار و ششتمد با ۶۱ کیلومتر به ترتیب بیشترین میزان اجرای این طرح را داشته‌اند.

اورانی گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در ۱۸۹ هزار و ۸۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان رضوی سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده است که شامل آبیاری قطره‌ای، بارانی و کم فشار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: هم اکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی در ایران وجود دارد که تاکنون بیش از ۲ میلیون هکتار آن به سامانه نوین آبیاری و آبیاری با لوله مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخش کشاورزی خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وسیع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از ۱۴میلیون واحد دامی، در مجموع با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان جایگاه تعیین کننده‌ای در اقتصاد ملی و استانی داشته و نقش مهمی در تامین نیاز‌های حیاتی جامعه، امنیت غذایی، تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع و ایجاد اشتغال ایفا کرده است.

برچسب ها: کشاورزی ، سبزوار ، بردسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.